خبر و دیدگاه

آیا قرآن به راستی می گوید: مردان و زنان برابر و مسلمان و غیر مسلمان برادرند؟

آغاز سخن:
»تمام افراد بشر آزاد به دنیا می آیند و از لحاظ حیثیت وحقوق با هم برابرند، همه داراي عقل و
وجدان می باشند وباید نسبت به یکد یگر با روح برادري رفتارکنند «. ماده ١ اعلامیۀ جهانی حقوق بشر.
این یکی از ماده های اعلامیۀ جهانی حقوق بشر است که تمام کشورها آن را پذیرفته اند و کم از کم
در گفتار منکر آن نیستند. اما هستند کشورهای که آن را در عمل و رویۀ خویش عملی می کنند و تا
ممکن است در داخل کشورهای خود از آن پیروی می کنند.

 

دوام مطلب … مردان و زنان برابر و مسلمان و غیر مسلمان برادر (2)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. کمالی صاحب، سپاسگذارم از دیدگاه عالی شما. این کمترین ارزش اندیشۀ والای شما را ندارد. ولی ممنونم که نوشته هایم برای شما دلپذیر است.
    اما افسوس که عده یی حرأت و و توانمندی را در خود، یا نمی بینند یا اینکه برای رسیدن به یک قدرت خیالی و همرنگ جماعت بودن، یا از ترس و یا با وجود که می دانند چیزی نمی گویند و کشور در قهقرأ هست. کسی روشنگری می کند باید دین خود را نیز نقد کند. اینکه در قرآن آیات انسان دوستانه مکی یعنی در زمان که پیامبر به مکه میزیست، هم زیاد است اما افسوس که تمام آن آیات با نزول آیات قتال و جهاد مدنی منسوخ شد. من خودم آن ایات انساندوستانه را دوست دارم. آن ایات کاربرد امروزی دارند. اما به گفته ملا ها منسوخ اند.
    بدترین چیز در اسلام این است که دین برگشتگان را به قتل می رساند، همین است دهان ها بسته است و جرأت از دانشمندان اسلامی رفته است.
    ولی مسألۀ زنان چیزی است که نمی توان از آن انکار کرد. این در ماهیت اسلام است. با ماله کشی نمی شود پتهان کرد. باید واقعثت همانگونه که هست گقته شود.

  2. درود های زیاد خدمت دانشمند و روشنگر پرافتخار افغانستان داکتر عید محمد عزیز پور تقدیم میدارم.
    به جرئت و علمیت شما که حقایق را از متن قران و حدیث بیرون کشیده و روشنی می اندازید، سر تعظیم فرود می آورم. ایکاش دیگر دانشمندان افغانستانی ما هم به اصالت حقیقت اهتمام داشته باشند و شجاعت بخرج دهند تا این مردم ِ تا فرق سر غرق در خرافات و نادانی را بیدار و هوشیار سازند. بیدارساختن و اگاه ساختن مردم از پرت و پلای مذهبی وظیفه ایمانی و وجدانی هر انسان آگاه میباشد، ولی متاسفانه بسیاری یا از ترس و یا از تنبلی وظیفه ایمانی خودرا انجام نمیدهند.
    اسلام در ابتدا با وجود حمله به باور مندان ادیان دیگر مثل یهودیت و عیسویت و چور و چپاول مال و دارائی آنها نسبت به دین یهودیت و عیسویت برتری خودرا نشان داد. ولی به مرور زمان در اثر خیانت و عیاشی خلفا و پیشوایان دین اسلام اسلام به افول مواجه گردید. یهودیت و عیسویت توانستند از خشک مغزی خودرا بکشند و به پیشرفتهای علوم طبیعی باور نمایند و فعالیت خود را صرف در کلیسا محدود سازند. ولی اسلام آنقدر گمراه و فاسد گردیده که خودرا عقل کل دانسته و هر روز مصیبت و بدبختی می زاید. قربانی این همه جهل و نادانی و دگم اندیشی اسلامی مسلمانان بی سواد و مردمان عادی اند.
    شما خیلی خوب به ارتباط زیر پا کردن حقوق زنان در اسلام مستند اشاره نمودید. اگر دقیق شویم می بینیم که اسلام زن را منحیث وسیله و خدمتگار می شناسد و هیچگونه حقی برای زن قائل نشده است. همیشه به زن تکلیف را وظیفه داده و لی از حق زن یک حرف هم چیزی نگفته است.
    افتخار بشما داکتر صاحب و افتخار به قلم شما!

  3. جناب ستایش ممنون از نظر تان.
    اول اینکه بیان عقیده و اندیشه حق طبیعی هر انسان است و شما با این سخنان کلیشه یی نمی توانید از آن جلوگیری کنید.
    و دیگر اینکه، امید وارم نوشته ام را به گونه علمی پاسخ دهید نه به شکل اینکه مردم عرب زنان را زنده به گور می کردند. زنده به گور کردن زنان یاوه گویی بیش نیست. تبلیغات اسلامگرایان.
    من ایات قرآن را مستند برای تان نوشته ام و این مشت نمونه خروار است.
    خدیجه زن پیامبر و هند دختر عتبه زن ابوسفیان، از زنان نامدار پیش از اسلام اند و نمونه های بسیار روشن از زندگی زنان در دوران پیش از اسلام است. شما باید الگو های از زنان نامدار را را در مرت 1400 سال برایم بنوسید و ولی منگر شوید که پیامبر آن چه را من نوشته ام نگفته است. اگر شما در هر صد سال یکی یافتید برای بیان کنید.
    گذشته از آن آیه های قرآن را که مستقیم از سوی الله آمده است و برای تان مقام زن را بیان می کند انکار کنید. کمی هم همت منطقی داشته باشید.
    شما نمی توانید با بسته کردن دهان مردم، استدلال و منطق را از دیگران بربایید. ولی اگر چنین کنید، در آن صورت کشوری خواهید داشت که در آن بنیادگرایان اسلامی به شما حکومت می کنند و شکایت هم نکنید و خود تان پیشتر از دیگران از آن گریزان خواهید بود.

  4. مطلب را تمام خواندم ولی جناب عقده شخصی که علیه اسلام دارد را با انگشت شماری آیات بیان نموده
    ولی تا حال نفهمیده و نمیداند که همین اسلام بود که زن را از زنده به گور کردن نجات داد
    خانم پیامبر اسلام که یک زن تاجر بود هرگز برایش ممانعت نشد و هزاران زن دیگر که نقش بسزای در اسلام
    بازی نمودند. به قول بزرگان جناب ناخوانده امضا میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا