طنز

شُغلِ جديدِ چترى بردارى بر سر مقامات!

( وفاى به عهد رئيس جمهور، مبنى بر ايجاد اشتغال )

اگر ياد تان نرفته باشد، يك ماه قبل، رئيس جمهور در شوراى وزيران گفته بود كه به ادارات مربوطه هدايت داده ام تا چهل هزار شعل جديد براى بيكاران ايجاد نمايند.

به تأسى از اين حكم جناب ايشان، چهل هزار شغل جديد بنام (مامور چترى بردار ) در بست خارجِ رتبه ايجاد شده، تا بيكاران خوش تيپ و بلند قامت را كه هم سيماى ظاهرى شان به شأن مقامات، پسنديده باشد و هم قد شان بلند تر از دولتمردان باشد، استخدام نمايند، تا چترى را در ارتفاع مناسب از سر عالى رتبه ها حفظ نمايند.

اين بخت برگشته گان، مؤظف اند تا در سرماى سوزان، مانع بارش برف و باران و در گرماى تموز، مانع تابش آفتاب و اشعه هاى ماوراى بنفش كه باعث بوجود آمدن چين و چروك در صورت زيباى مقامات ميشود، جلوگيرى كنند.

 

از آنجائيكه شايعات سرچوك مبنى بر فروافتادن شهاب سنگى از مريخ به زمين شنيده ميشود، كه احتمالاً بدليل اوج فساد ادارى، در افغانستان به زمين اصابت خواهد نمود، بانوى اول كشور با يك شركت لبنانى قرارداد بسته است تا چهل هزار چترى زره را براى مقامات عاليرتبه افغانستان، اعم از وزير و وكيل و سناتور و رئيس و جنرال و شاروال، تهيه و بدسترس ارگ قرار دهد.

مقام رياست جمهورى به وزارت هاى كار و امور اجتماعى و ماليه دستور داده تا مامورين مذكور را بدون معاش و امتيازات استخدام نمايند. زيرا آنها از بركت همراهى مقامات در زمستان از باران رحمت الهى و در تابستان از ويتامين D كافى بطور مجانى مستفيد ميشوند كه ساير هموطنان از آن ميزان، محروم اند.

ضمناً مامورين مذكور از امتياز تقاعدى هم محروم اند. زيرا در اثر سالها بودن با مقامات، در سطح جامعه اعتبار و پرستيژ اجتماعى كسب نموده كه براى هفت پُشت شان كافى و شافى است.

از واجدين شرايط بطور يوميه، تست كرونا گرفته شده، بطور ماهيانه چك آپ عمومى ميشوند تا ناقل امراض سارى به بزرگواران نباشند.

شايقين و علاقمندان بيكار!
تا دير نشده، بشتابيد كه بست ها كم و متقاضيان بسيار اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا