انتخابات

عبدالله خواستار رقابت در دور دوم انتخابات در مقابل كرزي شد

drabdullah_afgflag

به نقل از خبرگزاري فرانسه،‌ “عبدالله عبدالله “، رقيب اصلي “حامد كرزي “، رئيس جمهوري افغانستان در انتخابات رياست جمهوري اين كشور، امروز دوشنبه در مصاحبه‌اي با اين خبرگزاري خواستار به دور دوم كشيده شدن انتخابات اخير شد تا از اين طريق اطمينان حاصل شود كه پيروز اين انتخابات، انتخاب قانوني راي‌دهندگان افغان است.
عبدالله كه با توجه به شمارش تقريبا كل آراء ماخوذه از انتخابات رياست جمهوري 20 اگوست (29 مرداد) امسال، در رديف دوم و بعد از كرزي قرار گرفته است با طرح اتهام تقلب در دور اول انتخابات گفت كه دور دوم انتخابات بين وي و كرزي،‌ اثبات خواهد كرد كه چه كسي برنده واقعي خواهد بود و همچنين اين امر صحت اين راي‌گيري را نيز تضمين خواهد كرد.
وزير امور خارجه سابق افغانستان و مهمترين رقيب رئيس جمهور كنوني اين كشور در ادامه مصاحبه‌اش گفت كه در صورت كشيده شدن اين انتخابات به دور دوم، اعتماد مردم افغانستان به فرايند انتخابات اين كشور، به آنها باز گردانده خواهد شد.
وي گفت كه اين امر، بيش از هر چيز ديگري به نفع فرايند انتخابات افغانستان خواهد بود.
با توجه به شمارش 95 درصد از كل آراء ماخوذه انتخابات اخير رياست جمهوري افغانستان، كرزي توانست به 3/54 درصد از آراء دست يابد و عبدالله نيز با 1/28 در صد از كل آرا در رده دوم قرار گيرد.
در حال حاضر 15/2 درصد از آراء اخذ شده تحت بررسي و تحقيق قرار دارد و پس از بررسي كلي و اعلام نتايج اين درصد باقي مانده از آراء، هر نامزدي كه بتواند به 50 درصد و يك راي دست يابد به عنوان رئيس جمهوري بعدي افغانستان شناخته خواهد شد.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا