انتخابات

دادستان درباره اظهارات رئيس ستاد دكتر عبدالله تحقيق كند

dr.abdullahabdullah1

در بيانيه اين وزارت داخله آمده است كه “عبدالستار مراد ” از مسئولين ستاد انتخاباتي دكتر عبدالله عبدالله، يكي از نامزدان مطرح انتخابات آينده رياست جمهوري، در اين كشور دو روز پيش گفته بود كه اگر انتخابات آينده به نفع آنان اعلام نشود، اسلحه به دست مي‌گيرند و با مخالفان به جاده ها و خيابان‌ها خواهند ريخت.
اما دكتر عبدالله روز گذشته (شنبه) در يك نشست خبري در كابل گفت كه آنان از نتايج انتخابات آينده حمايت مي كنند و اطمينان داد كه طرفدارانش هرگز به اقدامي متوصل نخواهند شد كه سبب اخلال امنيت در اين كشور شود.
در بيانيه اين وزارتخانه تأكيد شده است كه دوران زورگويي گذشته و كساني‌كه به زور سلاح خواسته هاي نامشروع خود بر مردم افغانستان تحميل نمايند، با آنان با جديت برخورد خواهد شد.
در اعلاميه مذكور هشدار داده شده اظهاراتى كه سبب اخلال نظام عمومي و بى‌نظمى‌ها شده و باعث تخريب، غارت و برهم زدن امنيت شهروندان كشور و تلفات انسانى شده است لذا مرتكبين آن به جزاى حبس طولاني مدت و يا اعدام محكوم مي‌شوند.
اين بيانيه در حالي صادر مي شود كه سه روز قبل رسانه “دي نيشن ” چاپ امارات متحده عربي، مطلبي را به نقل از عبدالستار مراد به نمايندگي ستاد انتخاباتي دكتر عبدالله مطلبي را چاپ كرد كه در آن از قول نامبرده آمده است: اگر انتخابات آينده به نفع آنان اعلام نشود، اسلحه به دست مي گيرند و يكجا با مخالفان به جاده ها خواهند ريخت.
قرار است انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى استاني افغانستان در تاريخ 29 مرداد/میزان ماه سال جاري برگزار شود.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا