انتخابات

آسوشيتدپرس: طالبان، مردم افغانستان را به عدم شركت در انتخابات ترغيب مي‌كند

taliban_8

به نقل از “آسوشيتدپرس “، “قاري يوسف احمدي “، يكي از سخنگويان نيروهاي طالبان ضمن رد احتمال انجام گفت‌وگو با دولت افغانستان، اعلام كرد: شبه‌نظاميان طالبان به هيچ‌وجه در رابطه با آتش‌بس با دولت افغانستان گفت‌وگو نخواهند كرد.
وي در ادامه، مردم افغانستان را به عدم شركت در انتخابات آتي رياست‌جمهوري در اين كشور ترغيب كرد.
“حامد كرزي ” رئيس جمهور افغانستان امروز اعلام كرده بود: درصورتي كه شبه‌نظاميان طالبان، حملات و خشونت‌ها را در اين كشور خاتمه دهند، دولت افغانستان حاضر است با آن‌ها گفت‌وگو كند.
وي گفت‌وگو با شبه‌نظاميان طالبان را طرحي در جهت جلب رضايت مردم افغانستان خواند و تاكيد كرد: در راستاي جلب حمايت آن دسته از مردم افغان كه از من تا حدي ناراضي هستند، در نظر دارم تا با اعضاي طالبان كه به نيروهاي القاعده وابسته نبوده و نسبت به توقف خشونت‌ها تمايل دارند، گفت‌وگو كنم.
رئيس‌جمهور افغانستان ضمن ارائه پيشنهاد گفت‌وگو با شبه‌نظاميان طالبان پس از توقف درگيري‌ها، خواستار روابط جديد با غرب در صورت پيروزي در دور آتي انتخابات رياست‌جمهوري اين كشور شد.
بر اساس اين گزارش، “حامد كرزي ” ممكن است در انتخابات 20 آگوست پيروز شود؛ اما پيروزي نهايي وي به نتايج راي‌گيري در مناطق جنوبي و شرقي افغانستان بستگي دارد كه در ماه جاري ميلادي محل حضور نيروهاي انگليسي و آمريكايي بوده و بيشترين ميزان تلفات جنگي را طي هشت سال گذشته متحمل شده است.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا