انتخابات

اتحاديه اروپا 100 ناظر براي انتخابات افغانستان اعزام مي‌كند

eu

به نقل از خبرگزاري فرانسه،صد ناظر بين‌المللي كه قرار است توسط اتحاديه اروپايي براي انتخابات افغانستان اعزام شوند كار نظارت بر انتخابات رياست جمهوري و ولايتي افغانستان را كه قرار است در ماه آگوست (مردادماه) برگزار شود عهده دار خواهند شد.
شعبه اجرايي اتحاديه اروپايي در بيانيه‌اي اظهار داشت: 17كارشناس اتحاديه اروپا نيز در اوايل ماه جولاي وارد كشور افغانستان شدند.
كميسيون اتحاديه اروپا هم در بيانيه‌اي افرود: اين كارشناسان و ناظران اروپايي قرار است تا مرحله مبارزات انتخاباتي، تداركات قبل از انتخابات، راي گيري و شمارش آراء را نظارت و ارزيابي كنند.
رياست تيم اعزامي اتحاديه اروپا به افغانستان براي نظارت بر انتخابات اين كشور را همچنين “فيليپه موريلون ” قانونگذار ارشد فرانسوي و فرمانده سابق نيروهاي سازمان ملل در بوسني در سال‌هاي 1992 و 1993 عهده دار خواهد بود.
اين بيانيه تصريح كرد: همچنين محافظت و امنيت از اين ناظران را گروه‌هايي از شركت‌هاي امنيتي خصوصي و پليس افغانستان عهده دار مي‌شوند و اگر لازم باشد نيروهاي نظامي ناتو و ايساف مستقر در افغانستان نيز در اين خصوص وارد عمل خواهند شد.
سخنگوي كميسيون اروپايي افزود: ناظران اروپايي به صورت منطقه اي در افغانستان مستقر خواهند شد اما كارشناسان سياسي بر اين باورند كه اين افراد به طوركلي بر انتخابات تمامي ولايت‌هاي افغانستان خصوصا ولايت‌هاي درگير جنگ نظارت خواهند داشت.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا