انتخابات

اشرف غنی احمد زي، اولين نامزد مورد حمايت آمريكا در افغانستان

ashraf_ghani_ahmadzai

 

اشرف غني احمد زي يكي از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري افغانستان كه به دعوت سفير آمريكا در افغانستان به سفارت آمريكا در كابل رفته بود، در يك كنفرانس مطبوعاتي شركت كرد.
در اين كنفرانس مطبوعاتي كه با حضور سفير آمريكا و در محل سفارت آمريكا برگزار شد، نحوه برگزاري انتخابات رياست جمهوري افغانستان مورد بررسي قرار گرفت.
همچنين در اين كنفرانس مشترك مطبوعاتي، هر چند سفير آمريكا اعلام كرد كه بعداً جلسات مشترك با دكتر عبدالله و ديگر نامزدهاي رياست جمهوري افغانستان خواهد داشت، اما اشرف غني احمد زي از اينكه اولين دعوت شونده در چنين جلسه اي آن‌هم در محل سفارت آمريكا بوده، به خود مي باليد و آن‌چنان دچار غرور شده بود كه رسماً از حامد كرزي خواست تا در يك نشست مطبوعاتي به مناظره با وي بپردازد.
به نظر مي رسد اشرف غني احمد زي از اين كه اولين دعوت شونده به سفارت آمريكا بوده و مورد تاييد آمريكا قرار گرفته، بسيار خوشحال شده و در نظر دارد از اين موضوع به نفع خود استفاده كند.
اما با توجه به روحيه بيگانه ستيزي اجتماعي و تاريخي ملت افغانستان تصور نمي شود سناريوي سفارت آمريكا در كابل به افزايش محبوبيت اشرف غني احمد زي بيانجامد.
ايفاي نقش در چنين سناريويي بي گمان به اقتدار سياسي و اجتماعي دو كانديداي ديگر، حامد كرزي و به خصوص نامزد جبهه ملي دكتر عبدالله عبدالله خواهد افزود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا