انتخابات

دفتر كمپاين انتخاباتي كرزي در پنجشير رسماً آغاز به كار كرد

نمايندگان مارشال محمد قسيم فهيم روز جمعه به تاريخ بيست و نهم جوزاي سال جاري، دفتر ولايتي كمپاين انتخاباتي آقاي كرزي را در ولسوالي رخه ولايت پنجشير، رسماً افتتاح نمودند.

بريد جنرال حسن المآب برهان اميري رئيس اين دفتر در گفتگوي تيلفوني اي كه با اداره نشريه پيام قلم داشت در پاسخ به اين سؤال كه در هنگام افتتاح دفتر، پذيرايي مردم پنجشير از شما چگونه بود، گفت:‌ مردم پنجشير به دليل اينكه آقاي كرزي معاونين خود را از مجاهدين اختيار نموده، از بازگشايي دفتر مذكور، فوق العاده پذيرايي نمودند.

آقاي اميري علاوه نمود:‌ در نخستين روزي كه تاهنوز روي تشكيلات بايد كار كنيم، اقشار مختلف مردم اعم از علما، مجاهدين، فرهنگيان، متنفذين، نمايندگان و جوانان به دفتر مراجعه كردند.

رئيس دفتر ولايتي كمپاين كرزي در پنجشير در رابطه به اينكه توجه و اعتماد مردم را چگونه خواهند جلب كرد، گفت:‌ تغيير موضع سياسي اخير آقاي كرزي به نفع مجاهدين با حضور مارشال فهيم در قدرت، از جمله دلايلي اند كه سبب جلب توجه مردم به ايشان خواهد شد.

آقاي اميري در رابطه به ساختار تشكيلاتي خويش در ولايت پنجشير اضافه نمود: ما در سطح هر ولسوالي دفاتر جداگانه اي خواهيم داشت كه هريك داراي يك مسئول و به تناسب نفوذ آن ولسوالي، داراي چند عضو خواهد بود.

مسئول دفتر كمپاين كرزي در پنجشير در رابطه به شيوه هاي كمپاين خويش در اين ولايت، به كميته هاي علماء، زنان،‌ جوانان، معلولين، ارشاد و تبليغ، نظارت و ارزيابي و غيره اشاره نموده و گفت:‌ ما بالاتر از هشتاد فيصد، آراي مردم پنجشير را انتظار داريم.

دفتر كمپاين انتخاباتي آقاي كرزي در ولايت پنجشير شايد نخستين دفتر سياسي اي باشد كه براي اولين بار در اين ولايت، آغاز به كار كرده است، بنا بر اين سؤالاتي نزد مردم وجود دارد كه از آنجمله: رفتن مارشال در كنار كرزي بعد از پنج سال تبعيد، اعتماد وي را نزد عامه مردم اين ولايت كاهش داده و خوف دارد از اينكه مانند احمد ضيا مسعود، تهي دست از پنجشير به معاونيت دولت راه نيابد.

دكتر عبدالله عبدالله يگانه رقيب آقاي كرزي كه سالها را در كنار مسعود فقيد بوده و از محبوبيت خاصي در ميان مردم پنجشير به خصوص نسل جوان برخوردار است، براي مارشال قابل تشويش بوده كه در روزهاي آينده مبارزات انتخاباتي خويش را در اين ولايت راه اندازي خواهد كرد.

آقاي كرزي در طول هشت سال گذشته به دليل اينكه چند بار در مقابل پارلمان و قانون، سركشي كرد و مشكلات سياسي، بيشتر از پيش در دوره وي افزايش يافت و همچنان اختلاس و فساد اداري در پهلوي كشت و قاچاق مواد مخدر به طور بي سابقه اي در دستگاه سياسي كشور، تا حال جريان دارد، اعتماد و محبوبيت خويش را نسبت به دوره هاي اول از دست داد اما با جذب مارشال، دوستم و محقق در قدرت آينده،‌ بيشتر مردم معتقد شدند كه  چانس برندگي وي از 50 فيصد تجاوز كرده است.

وي بعد از موضع گيري هايي عليه مجاهدين در طول سالهاي دوره اقتدارش اخيراً كنار زدن مجاهدين را از قدرت اشتباه خوانده و گفت:‌ بدون حضور فعال مجاهدين در سياست،‌ ما نمي توانيم به يك اداره ملي با ثبات و مستحم دست بيابيم به همين دليل بار ديگر با سران مجاهدين ايتلاف نموده و مارشال محمد قسيم فهيم و استاد كريم خليلي را بالترتيب به حيث معاون اول و دوم خويش برگزيد.

مارشال فهيم نخستين مهره سياسي جبهه متحد بعد از شهادت مسعود فقيد، و گرداننده قدرت در دوره هاي موقت و انتقالي به شمار مي رفت كه همزمان با برگزاري انتخابات رياست جمهوري كشور در ماه ميزان سال 1383 از سمت معاونيت اول دولت دوسط آقاي كرزي كنار زده شد و احمدضيا مسعود به جاي وي نشست.

مارشال فهيم از آنجايي كه در طول سه دهه جنگ، در سطوح مختلف به حيث يك فرمانده ارشد تحت رهبري قهرمان ملي كشور شهيد مسعود، فعاليت نموده و در ميان مجاهدين شمال از نفوذ، سرمايه و جايگاه خاصي برخوردار است، در موفقيت آقاي كرزي نقش محوري و سازنده را ايفا خواهد كرد.

تا زماني كه آقاي كرزي معاونين خود را اعلام نكرده بود، پنج فيصد هم چانس برندگي نداشت اما بعد از آنكه مارشال فهيم در كنار وي قرار گرفت و به تعقيب آن جنرال عبد الرشيد دوستم و آقاي محمد محقق ايتلاف خويش را باوي اعلام نمودند، چانس برندگي وي افزايش يافت.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا