برگزیده ها

سیا: طالبان مسلح تلاش ترور مقامات بلند پايه را دارند

taliban_cia

 

رئيس استخبارات امريکا ميگويد که بعد از اين طالبان مسلح کوشش ترور مقامات بلند پايه افغان را خواهند نمود.

اخیرآ اين اظهارات را “جيمز کلاپر” رئيس اداره استخباراتى مرکزى امريکا در واشنگتن به کميسيون نيروهاى مسلح مجلس سنا امريکا بيان نموده است.

وى افزود، در حاليکه نيروهاى ملى افغان و بين المللى در جريان سال روان ميلادى تلاش هاى شان را براى امنيت سرعت ميدهند،مخالفين مسلح کوشش خواهند نمود تا مقامات بلند پايه دولت را در مناطق مختلف مورد هدف قرار دهند.

منبع ميگويد که مخالفين مسلح با انجام دادن اين کار ميخواهند،تا کنترول خود را در بعضى مناطق توسعه داده، نظر و مفکوره خود را بر مردم بپذيرند.

رئيس استخبارات امريکا گفته است که مخالفين مسلح با ترورنمودن مقامات ميخواهند تا فشار خود را بر مردم محل و جامعه بين المللى افزايش دهد.

طبق گفته هاى وى، گرچه حملات مانند ترور بسيار موثر نيست، اما مخالفين با چنين عمل ميخواهند تا توجه رسانه هاى محلى و بين المللى را به خود جلب نمايند.

اما جيمز کلاپر اظهار اميدوارى کرد که حکومت افغان با وجود حملات مخالفين خواهد توانست، تا در جريان سال ٢٠١١ميلادى در بخش حکومتدارى بهتر، امنيت و بازسازى پيشرفت هاى داشته باشد.

وى ميافزايد: “با وجوديکه طالبان در سال ٢٠١٠ به عقب زده شدند، اما در سال ٢٠١١ آنها کوشش خواهند کرد، تا اهداف امريکا و جامعه بين المللى را با خطر مواجه نمايد.”

رئيس استخبارات امريکا در حالى توسط مخالفين از ترور مقامات افغان سخن ميزند، که شب گذشته قوماندان امنيه کندز در يک حمله انتحارى کشته شد.

قبل از اين والى کندز و ولسوال چهارده اين ولايت نيز در حملات انتحارى کشته شده اند.

همچنان از چند ماه گذشته بدين سو در ولايت کندهار نيز ترور افزايش يافته است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا