خبر و دیدگاه

بریکس پرجاذبه ترین اتحادیۀ فراقارهٔ جهان

بریکس از طراز ائتلاف های اقتصادی نوظهور جهانی است که دارایی پتانسیل عظیم اقتصادی بوده و از جایگاه ویژه ای در ساختار های اقتصادی جهان برخوردار می‌باشد.
آخرین گزارش نشان می دهد که ۴۰کشور به طور رسمی علاقه خود را برای پیوستن به بریکس قبل از اجلاس سال ۲۰۲۴ اعلام کرده اند.آنها به طور رسمی درخواست های خود را ارسال کرده اند و مشتاقانه منتظر دعوت به این بلوک هستند.پل فریمپونگ، بنیانگذار مرکز مشاوره سیاست آفریقا و چین، گفت: «بیش از ۴۰ کشور برای پیوستن به بریکس ابراز علاقه کرده اند.
او گفت: «بریکس گروه متنوعی از اعضای بالقوه را به دلیل تمایل مشترک اصلی خود برای ایجاد یک چشم‌انداز جهانی عادلانه‌تر جذب می‌کند. بسیاری از کشورها معتقدند که در حال حاضر علیه آن‌ها دیدگاه های مغرضانه وجود دارند.»
تعداد کشورهایی که قبل از اجلاس سران، برای پیوستن به ائتلاف بریکس ابراز علاقه می کنند به سرعت در حال افزایش است.
کشورهای در حال توسعه از آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی مشتاقانه مایل هستند که در این گروه بپیوندند.
این کشورها می خواهند ارزهای محلی و اقتصاد بومی خود را تقویت کنند و وابستگی خویش را به دالر آمریکا پایان دهند.
به باور کارشناسان، تقویت ارزهای محلی باعث شکوفایی مشاغل بومی درین کشور ها شده ولاجرم منجر به افزایش تولید ناخالص داخلی میگردد.
وابستگی به دالر آمریکا همچنان عامل نگرانی مهم است، زیرا بحران بدهی در آمریکا به سرعت در حال افزایش است.بر اساس گزارش ها،بدیهی آمریکا،مرز ۳۴ تریلیون دالر را درهم شکست وطبق پیشبینی کارشناسان حوزه های مالی و اقتصادی،تا سال ۲۰۳۴ مبلغ ۱۸.۹ تریلیون دلار به حجم این بدیهی افزوده خواهد شد‌. از آنجایی که کشورهای در حال توسعه دارای ذخایر دالر آمریکا هستند،هکذا رکود اقتصادی می تواند اقتصاد آنها را غارت کند و منجر به رکود شدید شود. بنابراین، پایان دادن به اتکا به دالر آمریکا اولین دستور کار این کشورهایی است که پیش از اجلاس سال ۲۰۲۴،تدبیر اتخاذ نموده اند، تا به بریکس بپیوندند.
با گزینش رویکرد جدید وتشدید پروسه دالر زدایی در بریکس چند بخش در ایالات متحده آمریکا تحت تأثیر قرار خواهند گرفت:
دالر آمریکا در مسیر نزول سقوط خواهد کرد و ارزهای محلی می توانند جایگاه محرکه اقتصاد جهانی را احتوا نمایند. به گفته آگاهان سیاسی ،اگر بریکس تصمیم بگیرد در نشست سال ۲۰۲۴ ارزش دالر را کاهش دهد، چند سال آینده سرنوشت دالر آمریکا را رقم خواهد زد.
اجلاس بریکس ۲۰۲۴ قرار است در اکتبر سال جاری در منطقه کازان روسیه برگزار شود.
با احترام بی پایان
عارف عرفان
لندن،جولای ۲۰۲۴
ممکن است تصویر ‏‏۱ نفر‏ و ‏متنی که می گوید ‏بریکس پر جاذبه ترین اتحادیه فراقاره جهان រេ BRICS 1 OEM وابستگ.. به دالر آمریکا همچنان عامل نگرانی مهم ،است زيرا بحران بدهی در آمریکا به سر عت در حال افزايش است.بر اساس گزارش ،ها، بديهی آمريکا،مرز ۳۴ تریليون دالر را درهم شکست وطبق پیشبینی کارشناسان حوزه های مالی و اقتصادیت ،تا سال ۲۰۴۴ مبلغ ۸/۸٩ تریليون دلار به حجم این بدیهی افزوده خوا اهد .شد از آنجایی که کشور های در حال توسعه دارای ذخاير دالر آمریکا هستند هكذا رکود اقتصادی می تواند اقتصاد آنها را غارت کند و‏‏‏ باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا