انتخابات

مبارزات انتخاباتى حامدکرزى در پنجشير به تهديد مواجه است

karzai_withisvicepresident

کارمندان دفاتر مبارزات انتخاباتى حامد کرزى در پنجشير مدعى اند که به دليل  تهديدهاى  موجود در آن ولايت ، تا حال به شکل درست  نتوانسته  مبارزات انتخاباتى را به پيش ببرند.

ميرآقا يکتن از کارکنان دفتر مبارزات انتخاباتى حامد کرزى رئيس جمهور فعلى و نامزد دوره بعدى رياست جمهورى در ولسوالى عنابه پنجشير مى گويد که تاحال در مرکز و ولسوالى هاى آن ولايت، هشت دفتر مبارزات انتخاباتى کرزى ايجاد شده است . 
اما وى که به تاريخ ١٧ سرطان با آژانس خبرى پژواک صحبت مى کرد، افزود که  آنها به دليلى که ازجانب بعضى از مقامات ولايتى و افراد ديگر تهديد شده اند؛ تا حال به صورت علنى نتوانسته به مبارزات انتخاباتى بپردازند.
موصوف در مورد مقامات و اشخاصى که به گفته وى آنها را تهديد نموده و مانع فعاليت شان شده اند، از اراييه معلومات بيشتر خوددارى نمود. 
اما وى مى گويد که در روزهاى آينده به شکل علنى به مبارزات انتخاباتى خواهند پرداخت و حدود سى هزار تن به حمايت از کرزى در آن ولايت در يک گردهمايى اشتراک خواهند نمود. 
همچنان مولانا برهان الدين حسن المعاب يکتن از کارمندان دفتر مبارزات انتخاباتى کرزى در پاراخ مرکز پنجشير مى گويد که  تعدادى از پوليس به دفتر يادشده آمده و گفته اند که اين دفتر بايد مسدود گردد.
وى بدون اراييه معلومات بيشتر مدعى شد که ازطرف بعضى از مقامات ولايت، دستورکنده شدن پوسترهاى کرزى داده شده است . 
موصوف خاطرنشان ساخت که تهديدهاى غيرمستقيم ديگرى نيز به هدف مانع شدن فعاليت هاى انتخاباتى آنها در آن ولايت وجود دارد، اما در مورد بيشتر معلومات نداد. 
حسن المعاب نيز مى گويد که به زودى به شکل وسيع و علنى مبارزات انتخاباتى را آغاز خواهد کرد. 
اما عبدالرحمن کبيرى معاون ولايت پنجشير اظهارات دو تن يادشده را رد کرد و آنرا بى اساس خواند.
موصوف گفت که تمام نامزدان رياست جمهورى مى توانند در آن ولايت به مبارزات انتخاباتى شان بپردازند.
عبدالعليم ساحل معاون عملياتى دفتر ولايتى کميسيون مستقل انتخابات در پنجشير مى گويد که تا حال در مورد تهديد کارکنان دفاتر مبارزات انتخاباتى کرزى شکايتى را دريافت نکرده؛ اما شايعاتى را شنيده است که طرفدران کرزى نمى توانند به مبارزات انتخاباتى شان بپردازند.
به گفته وى ، اگر کارکنان دفاتر مبارزات انتخاباتى کرزى شکايتى دارند؛ مى توانند به کميسيون سمع شکايات انتخابات در مرکز مراجعه کنند.
ميرآقا مى گويد که تا حال به کميسيون يادشده شکايت نکرده است.    
اين در حالى است که شمارى از باشنده گان پنجشير مى گويند که تا حال در آن ولايت به حمايت هيچکدام از نامزدان رياست جمهورى ،گردهمايى هاى علنى تدوير نشده است . 
نعمت الله باشنده قريه کرامان ولسوالى دره، يکتن از باشنده گان يادشده آن ولايت  به آژانس خبرى پژواک گفت که در ولسوالى هاى دره و خنج ، به دليلى که طرفداران مارشال محمد قسيم فهيم باشنده آن ولايت و معاون اول حامدکرزى بيشتر است ؛ تصاوير و اوراق تبليغاتى کرزى و داکتر عبدالله عبدالله نامزد ديگر رياست جمهورى و باشنده پنجشير ، در حد مساوى قرار دارد. 
اما وى که طرفدار داکتر عبدالله است ، مى گويد که  در مرکز و ساير ولسوالى ها تصاوير و پوسترهاى تبليغاتى عبدالله نسبت به کرزى بيشتر مى باشد.   
به اساس معلومات منبع، تصاوير و اوراق تبليغاتى ديگر نامزدان رياست جمهورى چون ميرويس ياسينى ، اشرف غنى احمدزى ، سيد جلال کريم ( نابغه ) و غيره  نسبت به عبدالله و کرزى  در آن ولايت کم است و به ندرت ديده مى شود. 
معصوم بيک باشنده بازارک مرکز پنجشير و يکتن از طرفداران کرزى مى گويد که تا حال هيچ نامزد، گردهمايى ها در آن ولايت نداشته و تصاوير کرزى به دليلى نسبت به عبدالله کم است که ازجانب افراد ناشناس، کنده شده است . 
به گفته وى ، به دليلى تا حال در آن ولايت گردهمايى ها به نفع نامزدان تدوير نشده که بين مردم پنجشير تشنج ايجاد نگردد.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا