اخبار و گزارشات

جنرال اطهر عباس: اردوی پاكستان با رهبران طالبان در افغانستان در تماس است

pakistan_millitary_spokesman

جنرال اطهر عباس سخنگوی اردوی پاکستان در مصاحبه با شبكه خبري سي‌ان‌ان  اعلام كرد كه اردوی اين كشور با رهبران طالبان افغانستان به خصوص ملا محمد عمر  در تماس است و مي‌تواند در صورتي كه نگراني‌هاي آن در ارتباط با هند بررسي شود آنها را به ميز مذاكرات با امريكا بياورد.
وي گفت كه اردوی پاكستان همچنان با فرماندهان طالبان مانند ملاعمر ، جلال‌الدين حقاني ، ملانظير  و حكمتيار  از حزب اسلامي در تماس است.
دو روز گذشته ظرف چند ساعت پس از پخش گزارش سي‌ان‌ان سازمان روابط عمومي بين ‌بخشي اردوی پاكستان (ISPR) تكذبيه‌اي را صادر كرد كه براساس آن اعلام شده بود كه اظهارات نسبت داده شده به عباس  كاملا بي اساس، ساختگي و بي‌پايه و همچنين خارج از بحث است. 
سي‌ان‌ان به نقل از عباس گفت: هيچ سازمان اطلاعاتي در جهان آخرين در خود را به روي ديگر سازمانها نمي‌بندد. بنابراين تماس‌هايي وجود دارد و ارتباطات باقي است.
بر اساس گزارش اين شبكه خبري عباس افزود كه درمقابل هرگونه نقشي به عنوان واسطه بين امريكا و طالبان، پاكستان خواهان امتيازاتي از واشنگتن درباره نگرانيهاي اسلام آباد در ارتباط با رقيب خود هند است.
سي‌ان‌ان مدعي شد كه مقامات ارشد امريكايي به اين شبكه خبري گفته‌اند كه دولت باراك اوباما  رئيس جمهور امريكا، خواهان گفت‌وگو با رهبران ارشد طالبان و پرداختن به برخي نگرانيهاي پاكستان در ارتباط با هند است. 
پيش از اين آصف علي زرداري  رئيس‌جمهور پاكستان امريكا را مقصر اصلي طالباني كردن منطقه افغانستان و پاكستان خواند.
رئيس‌جمهور پاكستان اعلام كرد: زماني كه امريكا بر شوروي غلبه كرد و قدرت را بدست گرفت، يك خلأ سياسي بوجود آمد كه در نهايت به پيدايش طالبان و افراط‌گرايي در افغانستان و نيز پيدايش شبكه القاعده در اين منطقه منجر شد.
زرداري همچنين تاكيد كرد كه گفت‌وگو ، سلاح  اصلي است كه دولت پاكستان براي برقراري آشتي ملي [در برخورد با شبه نظاميان طالبان] به‌كار خواهد گرفت.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا