اخبار و گزارشات

ادعاي ديگر اسلام آباد: اسامه بن لادن در افغانستان است

osama_bin_laden

پاکستان مدعي است اطلاعات در دست دارد که رهبر گروه ترويستي القاعده در افغانستان حضور داشته و حملات عليه اين کشور را از داخل سرزمين افغانها سازماندهي ميکند.

وزير داخله پاكستان اظهار داشت: اسامه بن لادن و ديگر رهبران ارشد القاعده در پاكستان حضور ندارند و حملات هوايي امريكا به خاك پاكستان اقدامي عبث و بيهوده است.

رحمان مالك، وزير داخله پاكستان روز (يكشنبه) به روزنامه ساندي تايمز گفت: اگر بن لادن در پاكستان حضور داشت، ما با اعزام هزاران عسکر به مناطق قبايلي در سال‌هاي اخير از آن اطلاع پيدا مي‌كرديم.

وي افزود: اگر بن لادن يا تمامي چهار يا پنج مقام ارشد القاعده در خاك ما حضور داشتند با توجه به روش جستجوي ما حتما تا به حال دستگير شده بودند.

مالك خاطرنشان ساخت: طبق اطلاعاتي كه در اختيار ماست، بن لادن در افغانستان حضور دارد، شايد در منطقه كنر، زيرا عمده فعاليت‌ها عليه پاكستان از اين منطقه هدايت مي‌شود.

مقام‌هاي پاكستاني اعلام كرده‌اند اردوي امريكا در 10 ماه گذشته بيش از 40 حمله هوايي با هواپيماهاي بدون سرنشين خود عليه خاك پاكستان انجام داده و صدها غير نظامي را كشته است.

مقام‌هاي سازمان سيا ادعا مي‌كنند اين حملات تاثير بسزايي در بر هم زدن تمركز القاعده براي انجام عمليات‌هاي خود دارد، اما مالك تاكيد كرد: اين حملات تنها هدر دادن زمان است، زيرا رهبري القاعده در آن سوي مرزهاي پاكستان به كار خود ادامه مي‌دهد.

مالك تصريح كرد: افرادي كه در پاكستان حضور دارند مقام‌هاي متوسط القاعده هستند و حملات امريكا اقدامي غيرسازنده است زيرا منجر به كشته شدن غيرنظاميان مي‌شود و در نتيجه مردم محلي را در مقابل دولت قرار مي‌دهد.

وي افزود: تنها در يك حمله هوايي در هفته گذشته دستكم 50 تن كشته شدند. مقام‌هاي امريكا در اسلام‌آباد مي‌گويند، دولت پاكستان از وقوع اين حملات خوشحال است اما در ظاهر براي جذب حمايت‌هاي مردمي آن را محكوم مي‌كند.

روز جمعه شليك دو راکت از يك هواپيماي بدون سرنشين يك مركز ارتباطات در وزيرستان جنوبي را كه متعلق به بيت‌الله محسود بود، منهدم كرد. بيت‌الله محسود، رهبر طالبان پاكستان است كه مسووليت يك سري از عمليات‌هاي انتحاري در سراسر پاكستان را برعهده گرفته است.

وي اعلام كرده اين حملات اقدامي تلافي جويانه عليه اردوي پاكستان به مواضع طالبان در دره سوات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا