خبر و دیدگاه

محبوبيت دكتور عبدالله عبدالله در پنجشير

drabdullah_afgflag

انجمن فرهنگي كاروان قلم به همكاري برخي نهادهاي ديگر، اخيراً احصاييه اي را مبني بر محبوبيت كانديدان رياست جمهوري در ولايت پنجشير انجام داد كه در آن دكتور عبدالله عبدالله بيشتر از 90 درصد آراي مردم اين ولايت را از آن خود خواهد كرد.

اين احصاييه در هفت واحد اداري پنجشير طوري انجام شده كه در هر ولسوالي با بيشتر از صد نفر واجدين شرايط رايدهي از طبقات مختلف مردم اعم از متعلمين، معلمين، مويسفيدان، علماء،‌ زنان و غيره مصاحبه صورت گرفته است.

اين درحاليست كه همزمان با آغاز مبارزات انتخاباتي، دفتر كمپاين آقاي كرزي با امكانات مالي و شور و هيجان خاصي از طرف هواخواهان مارشال محمد قسيم فهيم در اين ولايت بازگشايي گرديده بود.

مردم پنجشير از باب ارادت خاصي كه به دكتور عبدالله دارند، باوجودي كه تا هنوز رسماً به نام كمپاين، دفتري را در اين ولايت باز نكرده است، تصويرهاي وي را با شوق و انگيزه خاصي روي ديوارها نصب نموده و از آن حفاظت مي كنند.

يگانه دليل محبوبيت موصوف در پنجشير همين است كه نزديك به بيست سال را در كنار رهبر فقيد كشور، شهيد احمد شاه مسعود بوده و با اخلاص ويژه اي در كنار قهرمان ملي افغانستان و مردم پنجشير،‌ جواني اش را با پايان برده است.

چشمان نافذ و سيماي متبسم وي كه سراسر مملؤ از محبت، اخلاص و مهرورزي در قبال پنجشير و مردم آن است، از يادها و خاطره هايي حكايت مي كند كه گويي مسعود زنده است و او را تشويق نموده تا به ميدان مبارزات انتخاباتي گام نهد.

البته در احصاييه مذكور حدود 5 فيصد آراي مردم به آقاي كرزي و يك تا دو فيصد به ساير كانديدان خواهد ريخت.

لازم به يادآوري است كه انجمن فرهنگي كاروان قلم يكي از نهادهاي فرهنگي فعال در شبكه نهادهاي جامعه مدني ولايت پنجشير مي باشد كه دوسال قبل توسط عده اي از فرهنگيان، شاعران و جوانان آگاه و با احساس، در افغانستان اساس گذاشته شده و دوهفته نامه پيام قلم يكي از دست آوردهاي آن است.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا