خبر و دیدگاه

نگاه متفاوت به پیمبر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. جناب محترم حسینی صاحب!
    من که نوشته های جناب شمارا خواندم. شما را یک مسلمان واقعبین و اهل فکر یافتم. بنا به سخنان شما اعتماد میخواهم داشته باشم. ازینرو چند سوالی که ذهن مرا پیچانده و نزدیک است شکاکیت را در مغزم تقویه نماید به جناب شما طرح مینمایم و از جناب شما امید رهنمائی دارم.
    ۱- با مطالعه آئین بودائی یافتم که بودا منحیث طبیب حاذق چیزی بیش از هزار سال قبل از ظهور اسلام چار اصل شریفانه را طرح کرد، علاوه بر آن قتل زنده جان را غیر اخلاقی و ناروا دانست. ولی پیغمبر مبارک ما محمد (ص) در بیش از ده جنگ شرکت کرد، مال طرف مقابل را غصب و شخص را بحیث غلام و زن و دختر اورا بنام کنیز در خدمت خود و مسلمانان فاتح قرار داد. سوال پیدا میشود که اینکار آیا غیر اخلاقی بوده و غصب مال کسی و صاحب شدن زن و دختر کسی میتواند اخلاقی باشد.
    ۲- در تاریخ خواندم که کوروش بزرک ایرانی یکهزار و چند سال قبل از ظهور محمد(ص) بابل را بدون خونریزی فتح نمود. در هنگام فتح به مردم بابل بشارت صلح و امنیت و آزادی دین و عقیده را داد، یهودانی که از طرف ابوکد نصر منحیث اسیر ببابل آورده شده بود همه را آزاد و فرمان صادر کرد که بیت المقدس عبادتگاه یهودیان احیای مجدد گردد. و در یکی از کتابهای عهد اتیق خواندم که کورش بنام ناجی یاد شده و از او بنام نیک یاد شده است. حالا من در مقایسه این دو شخصیت به تشویش افتاده ام که کدام یک بهتر از دیگر میباشد؟
    ۳- یک روزی نزدیک عید فطر بود که روز عید را به یک دوست ایرانی تبریک گفتم. او بطرفم نگاه کرد و از نگاهش خواندم که مرا خیلی احمق بحساب آورده است. گفت برادر عید از فرهنگ استعماری عرب است. گفت در تاریخ نخوانده ای که عربها هنگام اشغال هرات چندین روز حمامهای شهر هرات را با سوختاندن کتابها گرم کردند. گفت عربها ایران را تباه کردند فرهنگ عقبمانده عربی خودرا بازور و فشار و قتل های وحشیانه بر مردم آزاده ایران تحمیل کردند. گفت اسلام فرهنگ استعماری عرب است.

    این رویداد ها مرا خیلی مشوش ساخته است. امید رهنمائی دارم>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا