خبر و دیدگاه

در مورد روزه یا رمضان

درود ومهر!
در قرآن عظیم الشان در مورد روزه یا رمضان چنین آمده است : بقره آیه ۱۸۳
کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون
معنی :
کتب kuteba فعل ماضی مجهول که در فارسی می شود نوشته شد بر شما روزه چنانی که نوشته شد بر کسانی که پیش از شما بودند.
اینجا خدواند ج به صراحت امر فرمودند که نوشته .
معنی نوشته را فرض گردانیدن از نظر این مخلص دخالت در امر ذات حق است.
مگر خود ذات حق نمی دانست که بجای نوشته می فرمودند : فرضت علیکم الصیام کما فرضت علی الذین من قبلکم.
مگر مفسرین از خداوند کرده زیادتر می دانند؟
ایدون جنابان مفسران نه تنها در امور هدایت خداوند دخالت می کنند که با آوردن احادیثی که ۲۰۰ سال بعد از پیغمبر(ص) چهار نفر یکی از دیگری روایت کرده اند.
قال، قال، قال، قال عایشه…
شما نه تنها که روزه ماه مبارک را بر مردم فرض می دانید بلکه به روزه ایام بیض را منبع بخشایش همه گناه ها می دانید.
گناهان حق الله یا فروض دین را خداوند می ببخشاید.
مگر گناهان قتل، خوردن مال مردم، تجاوز به حقوق زنان و کودکان و کهنسالان را خداوند در هیچ شرایطی نمی بخشاید .
اگر هزارایام بیض روزه بگیرید.
خداوند ذات حق دین مقدس اسلام به روزه و نماز من و تو نیاز ندارد.
دین مقدس اسلام نازل شد تا انسان و جامعه انسانی را منزه و پاک بسازد.
پاکی نفس انسان یک عمل انفرادی است.
مگر پاکی و نقش درست و سازنده انسان در جامعه یا همبودگاه یک عمل اجتماعی و عالی انسانی است.
دین مقدس اسلام برای پاکی یک جامعه ایدآل انسانی بر محمد مصطفی ص نازل شد.
اخلاق اجتماعی ستون فقرات دین را می سازد.
که متاسفانه تمام چشمه های اجتماعی دین که حق العبد است در افغانستان خشک شده است.
محاکم صحرایی، ندادن حقوق متقاعدین، کشتن افسران و سربازان پیشین، بیکاری زنان از کار، آموزش که حق هر دختر و پسر مسلمان است، از دوشیزگان را ملغی ساختن.
خویشخوری و گمارش کادر ها خانوادگی غیر مستحق.
کابینه سر پرست صد در صد طالب مدرسه یی واز یک تبار.
به گونه نمونه ۱۴ وزیر، معیین، والی و سفیر از یک خانواده حقانی.
گمارش پسر وزیر پطرولیم به حیث سفیر در تاشکند. که هیچ تحصیل و تجربه دیپلوماتیک ندارد.
حیف و میل دو ملیارد مازاد بودجه در وزارت داخله.
نبودن قانون پلان انکشافی و پلان مالی.
پاسخگو نبودن کابینه سر پرست در برابر مردم و پارلمان.
نبودن قانون در کشور.
این ها حق العبد هستند که هزار مرتبه ار روزه ایام بیض نزد خداوند ارزش دارند.
ببخشاید!
این دیدگاه شخصی من است
در مورد واژه کتبkataba فعل ثلاثی مجرد به معنی نوشتن است که از آن ترکیب های کاتب فاعل یعنی نویسنده، مکتوب حالت مفعول به معنی نویسا یا نامه و مکتب اسم مفعل به معنی جایگاه نوشتن. اگر کتب را فرض معنی کنیم بر طبق قواعد زبان‌شناسی باید مکتوب را مفروض و مکاتبه را مفارضه و مکتب را مفرض هم معنی کنیم که بسیار ناصواب و نادرست می آید . .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا