خبر و دیدگاه

کور مغزان از قاطر جهالت و نادانی پایان شوند

من این پرسش فرضی را از آن جهت مطرح میکنم که تعدادی هنوز هم بر طبل جهل خود می کوبند و حاضر نیستند از قاطر نادانی و جهالت خویش پایین آیند. هنوز هم بدون در نظر داشت شرایط سیاسی, زمینه های تاریخی , اقتصادی , فکری – فرهنگی وشان نزول آیات الهی ,حکم به کافر بودن اهل کتاب صادر میکنند. گمان میکنند هر یهودی و مسیحی که امروز در قرن ۲۱ متولد میشود همان حکم بر وی جاری است که بریهودیان و مسیحیان زمان نزول حاکم بود. همان یهویان و مسیحیانی که عملا مواجهه ای از نوع کینه توزی , خصومت , رویاروی جنگی , فربیکاری و… با اسلام و پیامبر اسلام داشتند عین حکم بالای امروزی های آنها هم ساری و جاری است .
یکی از دلایل شان که این گروه از افراد به آن تمسک میجویند آیه ۵۱ سوره مائده است .
در سوره مائده آیه ۵۱ آمده که ای اهل ایمان، یهود و نصاری را به دوستی مگیرید، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند، و هر که از شما مؤمنان با آنها دوستی کند به حقیقت از آنها خواهد بود؛ همانا خدا ستمکاران را هدایت نخواهد نمود. یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ.
. تعدادی هم لحن ملایم تری را مد نظر میگیرند و در ترجمه آیه فوق میگوید ” یهودیان و مسیحیانی را که در مقابله با شما دوست و هوادار یکدیگرند، به دوستى نگیرید.”
اینجا باید توضیح داد که اگر یهودیان ومسیحیان امروزی از سر دشمنی و خصومت با مسلمانها پیش آیند تکلیف روشن است. نه تنها مسیحیان و یهودیان, بل هر گروه دیگری ,اگر از سر مخاصمت پیش آیند , دفاع از خود محفوظ خواهد بود.
برادشت تعدای زیادی از مومنان سنتی(نه همه ) این است آیه به صراحت نشان دهنده دشمنی مدام المعر با یهودیان و مسیحیان را نشان میدهد. یعنی هر یهودی و مسیحیی ایکه متولد میشود, بل قوه دشمن مسلمانهاست و قتی به سن بلوغ میرسد به دشمن بل فعل مبدل میشود مگر آنکه تغیر دین دهد.
حال سوال اینجاست که اگر ما یهودیان ومسیحیان امروزی (قرن بیست یکم ) را بدون در نظر داشت شان نزول آیه قرآنی , شرایط اجتماعی, تاریخی , فضای فکری – فرهنگی زمانه نزول ومواجهه مستقیم یهودیان و مسیحیان را در مقابل اسلام و مسلمانها مد نظر نگیریم , تصویر و تصور ما باید از مسیحیان یک دشمن تمام عیار باشد که هر لحظه در کمین مسلمانها اند. باید همه آنها را دشمنان سوگنده خود قلمداد کنیم. وقتی سخن از عداوت و دشمنی مادام العمر پیش می آید مسله واضح است . یعنی چه نگرش و برخوردی باید بادشمنی داشت که همیشه در کمین شماست . تعدادی این مسله را امروز که شیوع ویروس کرونا تمام انسانهای روری زمین را فارغ از جنس , نژاد , دین , مذهب زبان بدون هیچ گونه مرزی تهدید میکند و هر روز بر قربانیان این ویروس افزوده میشودبه نحوی دیگری تعبیر و تفسیر میکنند . وقتی می بینند که در ایتالیا , فرانسه , چین , اسپانیا , انگلستان , آمریکا و…. مصاب به کرونا روز تا روز افزایش می یابد و در اثر این ویروس می میبرند رضایت نشان میدهند , شادی میکنند و از مرگ آنها خوشحال میشوند .
حال پرسش این است که برفرض اگر یک یهودی یا یک تیمی از طبیبان یهودی و مسیحی قادر به ساخت واکسن کرونا شوند (که میشوند) , آیا برای یک مسلمان مجاز است که برای دفع و رفع مشکل خود از آن واکسن استفاده کند؟ آیا برای یک مسلمان مجاز است که دوای درمان خود را از دست دشمن مادام العمر خود بدست آورد ؟
بر عکس اگر عده ای از طبیان مسلمان قادر به ساخت واکسن کرونا شوند , آیا لازم میبینند که آنرا جهت علاج یهودیان و مسیحیان که دشمنان مادام العمر آنها اند لازم دارند؟
من گمان نکنم مسلمانان سنتی با توجه به فهم و درک بسیار محدود و خشکی که ازدین و کتاب مقدس خود دارند , حاضر باشند واکسن کشف شده خود را در اختیار یهود و نصار بگذارند. چه کسی حاضر است دوا در اخیتار دشمن مادام العمر خود قرار دهد؟
شاید گفته شود که تا به حال از کدام واکسن ساخت مسلمانها استفاده به عمل آمده که حالا نمی آید .تمام داروهای ایکه مسلمانان استفاده میکنند ساخت شرکت های بزرگ غربی است .
دربخثی که با یکی از این روحانیان سنتی داشتم , میگفت دست دادن با یهود و نصارا درست نیست. چون آنها نجس و پلید اند. گفتم بسیار خوب گیریم دست آنها نجس و پلید بافکر شان چه کنیم ؟ با این مبایل , کمپیوتر , طیاره , موتر , دواها ودها فرآورده دیگرکه ساخت فکر آنها است چه کنیم ؟ , فکر شان باید از دست شان هم نحس تر باشد. اینجا بود که سکوت کرد و پاسخی نداشت چون درجیبش یک آی فون بود , درچشمش عینک های ساخت غرب و یک موتر کرولای جاپانی هم زیر پایش .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا