خبر و دیدگاه

زیر سایه ارباب

انچه دراین روزها در افغانستان میگزرد یکبار دیگر زمینه سازی برای یک جنگ فرسایشی در منطقه با مرکزیت کابل است، پاکستان و سایر همسایگان ما نقش محوری را در این جنگ ایفا خواهندکرد و کابل مسولیت تحقق پلان های واشنگتن را به عهده خواهد گرفت. وسایلی که میتواند به تحقق این هدف کمک کند در گام نخست عبارتنداز :
– تشکیل حکومت انتقالی در کابل و در نهایت سپردن قدرت به جناح راست افراطی که از پسمانده های تمام سازمانهای جهادی دیروز و امروز متشکل باشد.
– توحید فعالیت تولید کننده ها و قاچاقچیان مواد مخدر با قاچاقچیان اسلحه و کارمندان فاسد دولتی .
– تمرکز حاکمیت یک گروه خاص بر شاهرگهای اقتصادی کشور که بطور حتم از تکنوکراتهای مقیم خارج تشکیل خواهدشد .
– سمت دهی همه ابعاد فرهنگی کشور در مسیر همخوانی با برداشتهای تنگ نظرانه دینی.


امریکا و روسیه بحیث دوکشور شریک و مخالف ، گروه های برتر سیاسی و نظامی را در دست خواهند داشت و نقش تهران ، اسلام اباد ،دهلی و در ایینده تاشکند در پیوست و گسست با این دو نیروی اساسی تعین خواهد شد .
در داخل کشور مانند گذشته در رده های وسطی جا برای سیاسیون باورمند به تمایلات برتری خواهانه تباری ، زبانی و دینی باز خواهد ماند و انان در دایره کنترول شده به انحراف ذهن مردم از مشکل اساسی ادامه خواهند داد .
رهبران دولت بعدی بمراتب متقلب تر و قانون شکن تر از رهبران فعلی
خواهند بود . در اصول اعتقادی انان حاکمیت مردم و کار برای یک دولت برخاسته از اراده مردم جا ندارد .


اینکه چرا کار به اینجا رسید و مسوول کیست باید گفت :
گرحکم شود که مست گیرند
درشهر هرانچه است گیرند
از فقر و کورسوادی مردم تا خیانت صریح رهبران سیاسی ، از همسایه های کور دل تا اربابان استعمار جدید همه و همه در بدتر ساختن وضع سهم داشتند . انچه حالا ارزش دارد برخورد به مسایل سرنوشت ساز امروزیست و داشتن دید روشن از چندی و چونی شاخصه های صلح و جنگ. کنار امدن و کنار رفتن های کنونی ریشه در جریان سیال طبقاتی کشور دارند ، صلح کنونی منافع طبقه معین و متحدان بیرونی انرا تامین میکند و هرگز نمیتواند ممثل ارمانهای مردم باشد .


برای تامین یک صلح با وقار که دران تمام مردم ما شرف ،عزت ووقار خود را ضمانت شده ببینند باید تمام نیرو ها و شخصیتهای مدافع حقوق شهروندان بدون بهانه گیری باهم متحد شوند. باید ازتمام و سایل مدنی برای رسیدن به مدنیت استفاده کرد. انانی که به جمهوریت و قانون اساسی باور ندارند راه را برای امارت و خلافت باز میکنند . از تاریخ باید اموخت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا