خبر و دیدگاه

حمله به آزادی بیان و قلم در امریکا

دیروز در قدیمترین دموکراسی جهان یعنی ایالات متحده امریکا یک مرد سی و هشت ساله قومی برای اینکه مخالف عقاید یک جریده به نام. گزت در ایالت مریلند بود ، پنج روزنامه نگار را در دفتر کار شان به قتل رساند . این عمل قوم گرایان امریکایی است . قوم گرایان امریکایی باشد و یا غیر امریکایی باشد به آزادی بیان و قلم اعتقاد ندارند. این مردم اگر خلاف عقاید شان مطلبی را بنویسید باید کشته شوید، در کشور ما خاین محسوب می شوید، نماینده ایران و پاکستان محسوب می شوید .
قرآن مجید می گوید علم البیان یعنی موجودی که به ما علم بیان را آموخت و الذی علم بالقلم یعنی علم قلم را آموخت. ازین رو اسلام و قرآن أساس ژورنالیزم را بنیان گذاشت و اما متاسفانه حتی آنان که خود را به نام عالم دین در جامعه قلمدادکرده اند به آزادی بیان اعتقاد ندارند. و فورا شما را به کفر محکوم میکنند. به یاد دارم که عده مذهبیون که در شمال کلیفورنیا در راس مساجد هم هستند من را به کفر محکوم کردند و حتی چون جرّأت اخلاقی ندارند بر علیه من ورق شب نامه  نوشتند و حتی به اروپا فرستادند و نگذاشتند تا من در مسجد هامبورگ سخنرانی کنم. قوم گرایان در مسجد مونشن ده سال قبل نمیخواستند که من سخنرانی کنم و اما موفق نشدند. به یاد دارم وقتی در مورد داعیه نامهناد پشتونستان که آن روش سیاسی مرحوم سردار محمد دَاوُدَ افغانستان را به قهقهرا کشاند، نوشتم من را خاین گفتند. ما که مسلمان هستیم به آزادی بیان که ارمغان قرآن است اعتقاد نداریم تعجب نه می کنم که یک قوم گرایی امریکایی اعتقاد به آزادی بیان داشته باشد. قوم گرایی تنها در امتیاز دادن زبان و قوم نیست. قوم گرایی قسمیکه در گذشته نوشته ام یک روحیه ضد مدنیت است. ضد زن، ضد آزادی بیان ، طرفدار وضعیت کنونی یا به اصطلاح جامعه شناسان status quo که هیچ نه میخواهند تغییر بیاید، جانبداری از قوم و أشخاص سرتمبه قومی که به جز از بربادی میراثی از خود به جا نگذاشتند. قوم گرا یک موجود مریض است. فورا تهمت می کند، دروغ می گوید، تاپه می زند، و فهرست آن دراز است .
به شما جوانان عزیز کشور می گویم که اگر شما یک موضوع را مطرح می کنید و به مخالفت مواجه می شوید باید بدانید که شما با قوم گرایان طرف هستید . فورا شما را تخریب می کنند میخواهند از صحنه به دور کنند. پس نترسید. همیشه به اعتقاد تان استوار باشید. و بدانید که مبارزه آغاز یافته است. هر گاهی که آزادی قلم و بیان و فکر تأنرا مورد تجاوز قراردادند آنوقت است که شما یک چیزی درست گفته اید. پس مغرور که گفتار تان باشید و هرگز نترسید. هیچ وقت طرز تفکر تآنرا ، زن هستی و یا مرد هستی به نام دین و ملت  مصالحه نکنید زیرا قوم گرایان همین دو را دلیل می آورند که شما یا خاین هستید و یا کافر. قومگرا تا جای به قرآن اعتقاد دارد که منافع قومی او در خطر نیفتد. از همین لحاظ أیه میارکه انالمومنون اخوه یعنی مؤمنان با هم خواهر و برادر هستند برایش مفهوم ندارد. زیرا قومگرا هرگز شما را در دل برادر و خواهر خود نه می داند . همچنان ما قومگرایان مذهبی داریم که به شکل دیگری روحیه قومی دارند. یک آیه را از بر کرده اند و فکر میکنند که همه باید تفسیر او را قبول کند. قومگرای امریکایی جهان مطبوعات آزاد را در مأتم گذاشت و من منحیث یک مسلمان این وحشت و دهشت قومگرایی را شدید محکوم می کنم .
جوانان عزیز!
هرگاه آزادی شما مصالح شود دیگر نمیتوان ما نام انسانیت را بگیریم . زنده باد آزادی فکر ، بیان و قلم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا