خبر و دیدگاه

جشــن نوروز حــرام اســت

جشــن نوروز حــرام اســت چــون زمــینه ســاز رقــص و پایکــوبی و فســق و فجــور میگــردد !
جشن نوروز از طرف شورای علمای افغانستان به اتفاق آرا در جمع اعیاد مجوسان قرار گرفته و حرام خوانده شد ، این فتوا مورد تائید پیشوای جهان اسلام و خادم حرمین شریفین ملک سلمان نیز قرار گرفته و به مسلمین سراسر جهان ابلاغ گردید که اشتراک درین جشن و حتی تبریک گفتن این جشن سبب اخراج مسلمان از دایره دین مبین اسلام میگردد.
توجــه همــوطــنان گــرامــی را به مصــاحــبه خــبرنگــار بی بی چهــل با علمــای کــرام درین مــورد جلــب میکــنم :
خــبرنگــار بی بی چهــل :
محترم علمای کرام اجازه دهید که اولین سوالم را پیرامون حلال یا حرام بودن جشن نوروزی چنین آغاز کنم که برای ما انسان های عادی و دارنده عقل سلیم انسانی درک این موضوع که جشن نوروز که در حقیقت جشن دوباره زنده شدن طبیعت است از طرف شما حرام اعلام میگردد خیلی مشکل و دشوار است لطفا درین باب کمی روشنی انداخته و توضیحات لازم ارائه فرمائید !
مــولــوی مجــیب الــرحمــن انصــاری :
شما از دو مقوله خوبی نام گرفتید یکی عقل سلیم انسانی و دیگری زنده شدن دوباره طبیعت.
ما که شکرالحمدالله مسلمانیم و کلمه محمدی بر زبان جاری میکنیم پس برای ما اول نقل و بعدا عقل حایز اهمیت است یعنی زمان که مدارک نقلی چون حدیث و روایات پیرامون یک موضوع موجود باشد دیگر ما را منحیث مسلمان اجازه بکار بردن عقل قاصر آدمی نباشد.
مــولــوی بول الــدین ادراری :
مولوی صاحب انصاری بکلی درست فرمودند چنانچه روایات نقلی واحادیث معتبر در مورد نوشیدن بول پیامبر اسلام توسط آن صحابی موجود نبودی آنگاه عقل آدمی ما را از نوشیدن بول که نجس است و حرام طبعا که باز میداشت اما حالا که حجت نقلی درین باب موجود است پس قضاوت عقلی عقل قاصر آدمی نا روا باشد.
خــبرنگــار بی بی چهــل :
اما بهرصورت ما منحیث انسان، اشرف مخلوقات و خلیفه خدا در روی زمین نمی توانیم ازین ودیعه بزرگ الهی یعنی عقل سلیم انسانی اصلا استفاده نکنیم پس بنا بر صواب دید عقل و شعور آدمی جشن گرفتن زندن شدن دوباره طبیعت نمی تواند گناه و معصیتی به شمار آید.
مــولــوی مجــیب الــرحمــن انصــاری :
لعنت خدا و رسول خدا و چاریار کبار بر این طبیعت و زنده شدن دوباره آن !
خــبرنگــار بی بی چهــل :
مولوی صاحب حالا شما با طبیعت از در خصومت پیش آمده و می خواهید آن را بکلی انکار کنید ؟
مــولــوی مجــیب الــرحمــن انصــاری :
من بنده خدایم و فقط به پیشگاه الله سر سجده بر زمین میگذارم ، آنکس که کوشش داشت طبیعت را جاگزین خدا کند داروین لعنت الله علیه بود اما من الحمد الله مسلمانم و از نسل آدم.
داروین و پیروانش که از نسل شادی اند بروند جشن نوروز را تجلیل کنند و مانند شادی رقص و پایکوبی نمایند و به سان خوکان فسق و فجور و شهوت رانی کنند …
خــبرنگــار بی بی چهــل :
مولوی صاحب شما چرا سخن را به جاه های می برید که با موضوع صحبت ما هیچ ربطی ندارد فسق و فجور و شهوت رانی چه ربطی به جشن نوروز دارد ؟
مــولــوی مجــیب الــرحمــن انصــاری :
بسیارهم با هم ربط دارند زیرا ادامه رقص و پایکوبی ، فسق و فجور ، شهوت رانی و زنا خواهد بود ، مگر نشنیده اید که ترانه نوروزی را چنین می خوانند :
ســمنک در جــوش ما کــبچه زنیم
دخــتران در خواب ما بوســه زنیم
خوب حالا کور با عصایش می تواند تصور کند زمانیکه دختران در خواب باشند و پسران آنها را بوسه زنند پس دختران که از خواب بیدار شوند و موسیقی چالان طبعا که پسران با ایشان آن کار دیگر را هم خواهند کرد.
خــبرنگــار بی بی چهــل :
هر جشن و عیدی برای مسرت و شادمانیست این دیگر تنها شاخصه جشن نوروز نیست.
مــولــوی مجــیب الــرحمــن انصــاری :
شما اشتباه میکنید اعیاد اسلامی با برپایی نماز عید در مسجد آغاز گردیده و با ریختاندن خون یک حیوان در راه خدا ادامه می یابند در آنجا اصلا اثری از خنده و سبکسری یا کف زدن و پایکوبی مشاهده نمی شود بلکه مردم عید را با نماز آغاز کرده و با ختم قرآن عظیم الشان و صرف غذای نذر به پایان می رسانند.
خــبرنگــار بی بی چهــل :
جناب مولوی صاحب پس به نظر شما اصلا در اسلام چیزی بنام  جشن و شادمانی و مسرت و شادکامی وجود ندارد ؟
مــولــوی مجــیب الــرحمــن انصــاری :
دنیا جای مسرت و شادی نیست از همین رو طفل با گریه چشم بدنیا باز میکند ، گذشته از آن عمر یک انسان آنقدر کوتاه است که اگر تمام زندگی را صرف عبادت کند هنوز هم نخواهد توانست شکر خداوند لایزال را بصورت شاید و باید بجا آرد.
جای لذت اصلی باغ بهشت ، لب حوض کوثر و آغوش حوران انار پستان بهشتی است که خدا نصیب هر مرد مسلمان بگرداند اما برای دست یافتن به آن لذایذ اخروی باید درین  دنیا رنج  برد و ریاضت کشید و عبادت کرد.
با تقـــدیم حــــــــــــــــرمت
حقــ(شـــمس الحـــق)ــانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا