خبر و دیدگاه

تروراسماعیل عبدالسلام هنیه رهبر سیاسی حماس

امروز تاریخ سی ویکم ماه جولای برابر به دهم ماه اسد سال ۱۴۰۳ خورشیدی رسانه های جهان از آن میان CNN ، DPA رادیو و سیمای جمهوری اسلامی ایران و تلویزیون المناره اطلاع دادند ، که اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در تهران مرکز جمهوری اسلامی ایران توسط هواپیما های بی سرنشین اسرائیل کشته شد .
این خبر را دفتر حماس در دوبی نیز تایید کرد.
اسماعیل هنیه متولد سال ۱۹۶۲ ترسایی فلسطینی الاصل ، سیاستمدار و رهبر بخش سیاسی حماس بود ، او از ۲۹ مارچ ۲۰۰۶ تا ۱۴ جون سال ۲۰۰۷ ترسایی نخست وزیر فلسطین نیز گردید.
جالب است که اسماعیل هنیه به تاریخ پنجم ماه اسد یا مرداد یعنی پنج روز پیش با آیت الله خامنه یی رهبر مذهبی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و دیروز تاریخ نهم ماه اسد در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران شرکت نمود ودر تلویزیون صدا وسیما تصویری از او نشان داده شد و امروز صبح ترور گردید.
استخبارات ایران که شامل رده های چون :‌وزارت اطلاعات ، اداره ستاد بزرگ ارتش ایران ، پولیس امنیت عمومی فراجا ، ، سازمان سپاه پاسداران ، سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران ، ، شورای هماهنگی اطلاعات ، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وده ها ساختار بی سر وپای اطلاعاتی دیگر و همچنان با تمام سیستم دافع هوا و دیگر امکانات نتوانستند ، تا این هواپیمای بی سرنشین را ردیابی ویا کم از کم نابود می کردند . اطلاعات ایران تا اکنون درنیافته است که این ترور چگونه انجام گردید. تا اینکه دولت اسرائیل اعلان کرد که توسط بی سرنشین اسراییل این ترور انجام شد.
حماس چی است؟
حماس که مخفف ( حرکه المقاومه الاسلامی ) است در دهم دسامبر سال ۱۹۸۷ توسط احمد یاسین ، عبدالعزیز رنتیسی ودیگران بنیانگذاری شد.
احمد یاسین که مدت زیادی را در زندان های اسرائیل سپری نموده بود و همچنان عبدالعزیز رنتیسی از جمله شخصیت های بود ، که توسط موساد اسرائیل چندین بار شستوشوی مغزی شده بودند ، پس از آنکه شاخه سپتمبر سیاه تحت رهبرب جورج حبش منحل شد ، موساد تلاش کرد تا ساختار جدیدی را که وحدت فلسطین را در هم بزند ، پی ریزی نماید.
حماس در اغاز تنها علیه جنبش آزادی بخش فلسطین یا الفتح می جنگید، پس از آنکه رهبران دست نخست آن یکی پی دیگری نابود شدند ، شخصیت های نسل دوم حماس که اغلب جوانان میهن پرست بودند ، لبه مبارزه خود را از سوی الفتح به سوی اسراییل توجیه کردند.
برخی نشرات آلمانی از آن میان (الگماینه دوچی سایتنگ ) هنوز هم به این باور است که در داخل حماس استخبارات اسراییل نفوذ دارد.
گمان چنان وجود دارد که رویداد ۷ اکتوبر سال ۲۰۲۳ که حماس۲۶۰ اسراییلی را در روز جشن( شبت شلون )کشت و نزدیک به ۲۵۰ نفر را گروگان گرفت. نیز به خاطر تسخیر غزه توسط اسراییل سازماندهی شده بود ، البته این یک گمان است.
این گمان پس از آنکه بنیامین ناتانیاهو به تاریخ ۵ ماه اسد سال روان در کنگرس امریکا اعلان کرد ، که اسرائیل حاضر نیست تا نوار غزه را رها کند که در آن دو باره تروریست ها جابجا شوند ، این گمانه زنی ها را به حقیقت مبدل ساخت.
حماس بر بنیاد تحقیقات نیویارک تایمز نزدیک به ۱۴ تا بیست هزار سرباز دارد. البته اغلب با سلاح ها و افزار جنگی خفیف مسلح هستند ، چنانی که در برابر بمباردمان قوای هوایی اسرائیل و در برابر تانک ها، زره پوش ها و توپ های اسرائیلی کاری را از پیش برده نتوانستند،
اسرائیل طی تازش وحشت ناک سال جاری نزدیک به ۱۴۵ هزار فلسطینی را در دو سوی نوار غزه زخمی ، ونزدیک به ۴۷ هزار نفر را که ۶۲ درصد آن را کودکان و زنان تشکیل می دهند به شهادت رسانید و دو سوی نوار غزه را نزدیک به هشتاد در صد تخریب نموده است.
و اکنون اسرائیل اعلان کرد ، که دو سوی نوار غزه رابرای همیش در اختار خود می دارد تا دیگر تروریستان در آنجا امنیت اسرائیل را به خطر مواجه نسازد.
اسرائیل که مجموع نفوس آن بر طبق آمار نشر شده به ۷ملیون و پنجصد هزار نفر می رسد ، که از آن میان ۵ملیون وپنحصد هزار نفر آن را یهودی و دو ملیون نفوس آن را مسلمانان ، مسحیان ودیگر تبار ها تشکیل می دهند ، ۲۲ کشور عربی و یک نفوس ۴۰۰ ملیون و نهصد هزار نفر عرب را گروگان گرفته است.
با درد ودریغ هیچ کشور عربی از قتل عام فلسطینی ها چه در صبرا وشتیلا و چه در جنگ های ۲۰۱۴ ، ۲۰۲۲ و در فرجام در جنگ های وحشتناک سال جاری و همچنان اینکه تا اکنون نزدیک به ۷۵ هزار فلسطینی از سوی اسراییل طی چندین سال گرفتار ، زندانی و یا نابود گردیده اند واکنشی نشان نداده اند.
راه حل :
اسرائیل و به ویژه ناتانیاهو تمام توافقنامه ها یا سازش نامه های کمپ دیوید و اسلو را نقض کرد است ، شهرک سازی ها را در تمام نقاط فلسطینی تحت اشغال خلاف اعلامیه های ملل متحد ادامه می دهد ، ایدون نیز نوار غزه را تحت اشغال خود قرار داده است . محاصره اقتصاد ، غضب سرزمین های فلسطینی از طرح های اند ، که یکی پی دیگری در برابر جامعه جهانی به توافق امریکا انجام می شود و چشمان عرب ها از ترس بم اتمی اسرائیل بسته مانده است.
بهترین راه حل که بتوان از سرزمین های فلسطینی دفاع گردد ایجاد یک قوای صلح اتحادیه ۲۲ کشور عربی است که هر کشور هزار سرباز بدهد که در کل ۲۲ هزار سرباز می شوند ، آنها را در تمام مرز های فلسطین با اسراییل جابجا سازندد ، که این سربازان هم از نفوذ حماس در اسرائیل جلوگیری کنند و هم از حقوق حقه ای فلسطینی ها در برابر تجاوزات اسرائیل پاسداری کرده بتوانند.
در غیر آن به بهانه های مختلف که ارتفاعات جولان را گرفت ،بیت المقدس غربی را جز ملکیت خود ساخت فردا هم زیر نام مبارزه با حزب الله لبنان داخل سرزمین های لبنان خواهد شد و این گسترش و جنگ تا اشغال مدینه و مکه و تا صحرای غربی و القاهره ادامه خواهد یافت امروز نوبت فلسطین است ، فردا نوبت لبنان ، پس فردا نوبت مصر ودر پی آن نوبت سوریه ، عراق و دیگران نیز فرا خواهد رسید.
طرح گسترش اسرائیل تا مصر و تا جده و مدینه از طرح های است که در برنامه های احزاب دست راستی اسرائیل گنجانیده شده اند ، مگر عرب ها آن را نادیده می نگرند. .
اگر عرب ها با هم متحد نشوند ، این طرح ها به کمک سازمان های یهودی امریکایی و شرکت های بزرگ اسلحه سازی یکی پی دیگری ادادمه خواهد یافت ، آنگاه برای عرب های دیر خواهد بود.
با درود ومهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا