خبر و دیدگاه

غنی به رئیس ارتش پاکستان: تکرار ۲۰۱۶ قابل قبول نیست

رئیس جمهوری غنی در تماس تلفنی که با جنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش زمینی پاکستان داشت گفته که عاملان حملات تروریستی در پاکستان بسر می‌برند و تکرار وضعیت ۲۰۱۶ برای دولت و مردم افغانستان قابل قبول نیست.

براساس اطلاعیه‌ای ارگ ریاست جمهوری، آقای باجوا که به هدف ابراز تسلیت در مورد حملات اخیر به رئیس جمهوری افغانستان تلفن زده بود، حمله‌های انتحاری و انفجار روز سه‌شنبه گذشته کابل و قندهار را محکوم کرد و به رئیس جمهوری و مردم افغانستان تسلیت گفت.

رئیس جمهوری افغانستان از جنرال باجوا پاکستان ابراز سپاس کرد و گفت: “عاملین این حملات تروریستی که مسئولیت آن‎را پذیرفته‌اند، در پاکستان بسر می‎برند، در آنجا آزادانه فعالیت و استخدام می‎کنند و تا هنوز بر علیه آن‎ها اقدامی صورت نگرفته است.”

[pullquote]غنی: کابل اراده قوی به ‎خاطر انتقام‌گیری از عاملان این حملات تروریستی دارد[/pullquote]

آقای غنی همچنین تصریح کرد که کابل اراده قوی به ‎خاطر انتقام‌گیری از عاملان این حملات تروریستی دارد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان تأکید کرد که کشورش اراده محکم همکاری برای تأمین ثبات و امنیت در افغانستان دارد و در ضمن، با اشاره به عمل‏کردهای گذشته پاکستان، بر عدم تکرار آن تعهد قوی نمود.

رئیس جمهوری افغانستان گفت که “هدف ما آینده است و برای آن باید مذاکرات جدی و همه جانبه صورت گیرد، زیرا تکرار سال ۲۰۱۶ برای دولت و مردم افغانستان قابل قبول نیست”.

این مکالمه تلفنی چند روز پس از یکسری حملات مرگبار در افغانستان صورت گرفت که شمار قربانیان آن به بیش از ۵۰ تن رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا