Uncategorized

موريانه‌هاي نظام غني

atmar_nabil
نگارنده: سرور آزادی

پنجشنبه شب هفتۀ گذشته رئيس جمهور در نشستي كه با اعضاي كميسيون هاي مجلس نماینده‌گان داشت، به وضحاحت بيان كرد كه آقاي نبيل از همه جريانات تفاهم با پاكستان اطلاع داشته است، اما تفاهم نامه را امضا نكرده است. اين كه چرا امضا نكرده است، واضح است، و آن اين كه: از آنجاييكه تاريخ مصرف آقاي حسام الدين خان در پست معاونيت اول امنيت، مدت ها قبل (پس از مرگ مارشال فقيد) گذشته بود و ايشان مي‌بايست جانب خانه بروند، حالا براي نبيل خالي از سود نبود تا آخرين چال خود را در عرصه روابط با پاكستان رفته و اين تفاهم نامه را توسط حسام الدين به امضا برسانند. با اين كار از جانبي بهانه خوبي براي كنار زدن مهره بي‌كاره و بي‌كفايتي چون حسام الدين مهيا ميشود تا از اين طريق مهر محكمي بر دهان جريان مقاومت ضد طالب و پاكستان بزنند و از طرفي با وارد كردن جواني چون اديب فهيم در ميدان سياست، آشفته بازار رهبري تاجيكان را در ميان مدت، با چهره يا بازيگر تازه ديگري، آشفته سازد.

گفته اند سوار کارلايق محكم‌تر از ديگران به زمين ميخورد كه بدون شك رحمت الله نبيل در أين بازي كه خودش اغاز گر آن است و اما در آخر راه با حريف نيرومندي چون محمد حنيف اتمر مواجه شد، كه در نهايت با افشاي راز رحمت الله نبيل توسط رییس جمهورغني برأي أعضا شورا –  نبيل واقف از همه جريانات تفاهم با پاكستان بوده است – وي را با رسوايي پاكستانيزه سازي نهاد امنيت افغانستان روبرو ساخت. ازین‌رو، غني ناگزير است از اين كه خود را از شر مهره چون رحمت الله نبيل كه يكي از مهره‌هاي حامد كرزي است و در ضمن بيكاره و غيرمسلكي ميباشد، نجات بدهد زيرا پس از انتخابات ٢٠٠٩، حامد كرزي در سخنراني‌اش از “تكه تكه كردن” انتخابات به منظور نامشروع نشان دادن زمام داري اش، ياد كرد.

حامد كرزي طعم تلخ عدم مشروعيت را چشيده و ميداند كه يگانه راهي كه رفتن دو باره اش را به ارگ ممكن ميسازد عبارت از “تكه تكه كردن” مشروعيت نظام اشرف غني و در نهايت فروپاشاندن اين نظام از چند جهت به ويژه توسط عمال وفادارش چون نبيل و… كه ميتوانند چون موريانه اساس نظام را از درون كاويده و آنرا در لبه پرتگاه قرار دهند. أقدام اخير غني در راستاي افشاي بازي نبيل، حكايت از اشراف وي به مساله دارد. واقعياتي چون اظهارات فرمانده پوليس قندهار و همچنان عقب گرد ظاهري رحمت الله نبيل از مساله تفاهم با پاكستان خلاف ميل غني، جنگ قدرت عملاً بين حامد كرزي و غني آغاز شده است. حال بايد ديد كه در اين مراتون نفس گير، كفه ترازو بلاخره به نفع كي سنگيني خواهد كرد؟

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. من طرفدار هیچ یک شان نیستم ولی این را باید قبول کرد که یک کسی باید قربانی این توطه باید شود و مطمنا همان کس قربانی میشود که سد را معاملات پشت پرده شود و این را آینده واضح خواهد ساخت که واقعا زیر کاسه کی نیم کاسه است.

  2. برادر عزیز باید این را قبول کنیم که فعلا رهبر نداریم . مه نمیخواهم که طرف داری از اشرف غنی کنم چون غنی یک ادم فاشیست است در مقابلش هم یک ادم ضعیف میباشد . ما رای خود را به عبدالله دادیم و در این راه بسیار مبارزه هم کریم حال متوجه شدیم که اشتباه کردیم .

    البته من به نظر و دید خودت هم احترام دارم شاید شما از جانب دیگر قضیه فکر کنید امید دارم که خودت هم مانند من یک روز متوجه این حرف شوی

  3. برادر محترم درست فرمودید، کسانیکه به داکتر عبدالله رای دادند اشتباه کردند. ولی اگر مسؤلانه قضاوت نمایید کسانیکه به اشرف غنی رآی دادند خیانت کردند. چون ایشان دارای هویت مشخص نیستند. چنانچه افغانستان را بصورت آشکارا در سخنرانی اش در مجلس سنای امریکا فروخت خدا می داند در خفا دست به چی وطن فروشی ها بزند.

  4. خوب شد كه چهره رحمت الله نبيل افشا شد و برنامه هاي ديگر از قول نوسينده معلوم نيست كه چند فيصد رأست دايم برادران قلم بدست ما كوشش ميكنن كه حرفهاي بي مورد نوشته كنن ولي أصل مطلب اين است اعتماد بالآي كي أيا داكتر عبدالله قدرت بازي هاي كلان را دَارد يا ني شما باور كنيد به نظر مه پنج ميلون نَفَر كه برأي اين شخص بي كفايت رح دادن اشتباه بسيار جبران نا پذير را مرتكب شدند . خصوصا مردم شريف پنجشير و شمال كه بزور اين چوكي را به عبدالله گرفتند حال عبدالله هم معامله هاي شخصي و دروني خود را دَارد پيش ميبرد و فقط در فكر منافع شخصي خودش است

  5. خوب است که نویسنده این مطلب چهره اصلی اقای نبیل را اشکار کرده. داکتر صاحب عبدالله باید خیلی مواضب باشد و این را بداند که کرزی در پی تخریب نظام است و اشرف غنی و کرزی در نهایت هر دو روی یک سکه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا