خبر و دیدگاه

تصفیه کاری های قومی از نجیب تا غنی در آستانه ظهور امارت طالبان

 

نجیب در آخرین روزهای حکومتش برای زمینه سازی انتقال قدرت به گلبدین دست به تصفیه کاری های نظامی و سیاسی نیرو های ضد پاکستانی و گلبدینی زد. عده ای را بر طرف کرد و عده دیگری را ترور نمود. با حزب اسلامی گلبدین همدست شده یک سلسله عملیات های نظامی علیه جمعیت اسلامی در پروان، بغلان، بلخ و در مجموع در مناطق شمال، مرکزی و اطراف کابل براه انداخت.
علیه جنرال دوستم و جنرال مومن اندرابی توطئه قتل و ترور آنها را کشید، اما با واکنش فرماندهان نظامی شمال مواجه شده و سر انجام دست به فرار نا فرجام زد.
اشرف غنی احمدزی دقیقا عین سناریوی نجیب را در آستانه انتقال قدرت به امارت طالبان در تحت مدیریت خلیلزاد روی دست گرفته است. در هر جای نیرو های ضد طالبان را شناسایی کند، با عجله دست به گرفتاری و یا ترور او می زند. تا حال او موفق شده فرماندهان ضد طالب را مثل جنرال دوستم و عطا از سر راهش از صحنه بازی خارج کرده است. فرمانده قیصاری و جنرال قریشی و فرمانده علیپور را دست گیر و به زندان انداخته است. فرماندهان دیگر مثل جنرال رازق ضد طالبان و پاکستان را در یک توطئه ماهرانه از سر راه طالبان در قندهار برداشته است. معلوم نیست بعد از علی پور نوبت کیست؟
چانس غنی در سر کوب نیروهای ضد طالبان و پاکستان نسبت به زمان نجیب بیشتر است. پشت غنی توسط خلیلزاد، ترامپ و تروریزم طالبانی بسیار گرم است.
واقعیت اینست که نیرو های مطرح ضد طالبانی باقی نمانده اند. رهبران منسوب به تاجیک، ازبیک، هزاره بیشتر مصروف سرنوشت خود در اوضاع کنونی اند. چنانچه دوستم منتظر دستور اردوغان است که به غنی بپیوندد و یا با گلبدین و یا طالبان.
استاد خلیلی و محقق به غیر از پیام های تسلیت چیزی از دست شان نمی آید.
استا عطا در جستجوی معاونیت به دربار این ولسمشر و آن ولسمشر سرگردان است. از قدرت نمایی ها و بچه ترسانی های او دیگر خبری نیست. جنرال قریشی که بخاطر او خود را قربانی کرد، امروز به سر نوشت قیصاری مواجه شده است.
مار آستین خوش خط و خال مصروف تکمیل آخرین آرمانهایش یعنی فیشن کاری، عیاشی و فلم پری در پاریس و یا مصروف میزبانی سفیر امریکا در کنار آرامگاه مسعود در پنجشیر است.
خلیلزاد، گلبدین، کرزی و غنی خود را آماده فرش قرمز برای امارت طالبان می کنند. ترامپ چنان هیجان زده است که به سر بازانش با افتخار اعلام می کند که عنقریب بیرق امارت طالبان را بدستان خود در ارگ کابل به اهتزاز در می آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا