خبر و دیدگاه

آیا جنگ سوم جهانی در راه است ؟؟ ‎

حمله اخير غير مسولانه اسرائيل به قونسلگري ايران در دمشق ، سوريه ،  كاسه صبر ايران به لب رسيد و مستقيم به اسرائيل حمله موشكي كرد . اين موشك هاي بلاستيك به غير يك يا دو تاي آن از طرف قواي بحري ايالات متحده امريكا و كشور اردن كه در قمر سياسي و نظامي امريكا اســت خنثي شد .
دو سه موضوع اســت كه بايد ياد آور شد:
اول_ بعد از جنگ عمومي دوم ، امپراطوري  استعماري انگليس دو كشور جديد را براي منافع راه بردي خود و تضعيف ساختن منطقه و به وجود آوردن نفاق به اساس پاليسي ” تفرقه انداز و حكومت كن ” شامل نقشه جهاني كرد : پاكستان ( 1947) و اسرائيل (1948) . قسميكه شما شاهد هستيد هر دو _ كشور نه تنها به سود منطقه نبوده بلكه به سود صلح جهاني نيست .
دوم اصل موضوع كنترل قدس اســت كه هر دو عيسيويان و يهودان و حالا در راس كار  صهيونيستان از زمان صلاح الدين ايوبي در صدد هستند كه بيت المقدس زير تسلط آنها باشد
سوم _ لابي صهيونيستي اســت كه در امريكا همه سياست خارجي امريكا را كنترل مي كند و نبض سياست خارجي امريكا در دست يهودان اســت . لطفا به كتاب “They dare to speak out “by Paul Findley رجوع كنيد .
با اينكه يك اقليت كوچك يهود اورتودكس مخالف  دولت إسرائيل اســت و اما صداي آنها را كسي نمي شنود ،
چهارم _ قسميكه گفتيم امروز امريكا يك كشور  يهودي – عيسوي اســت كه از نگاه انتروپولوژي مشهور اســت به
Judeo-Christians society
يعني جامعه يهودي – عيسوي. اينها از همديگر پشتيباني و حمايت مي كنند و در اساس مخالف اسلام و اسلاميت هستند .براي مطالعات بيشتر و آنهايكه فكر مي كنند دين در سياست امريكا نقش ندارد لطفا به كتاب American Theocracy by Kevin Phillips رجوع كنيد .
 قرآن مجيد هم به ما مي گويد كه يهود و نصارا دوست و حامي همديگر هستند و از همديگر پشتيباني مي كنند . پس حمايت امريكا أز اسرائيل براي ما نو نيست و توسط قران هشدار داده شده اســت ( قرآن سوره مائده آيه ٥١ )
اصل اجنداي اين گروپ در خاور ميانه اين اســت كه همه فلسطين از آنها شود كه تقريبا همچو چيزي شده اســت و اما صد در صد موفق نيستند . هفتاد سال زياد تر اســت كه يك كشور بر حال كه اساسات اجتماعي و سياسي داشته اســت و حتي امروز ما پوسته و مراسلات فلسطين را بدست داريم بطور سيستماتيك محو و نابود شده اســت . و شما وقتي نقشه فلسطين را بنگريد بسياًر كم باقي مانده اســت كه تسلط كامل داشته باشند .
ايران در زمان شاه مي خواست تا يك پان اسلامي مدرن را به وجود بياورد. اما به اين نيت نايل نشد و بعد از بك مصاحبه ي كه با يكي از خبرنگاران مشهور امريكايي به نام مايك والس داشت و شاه مغرورانه اظهار داشت كه همه نظام امريكا توسط اسرائيل اداره مي شود ؛ از آن به بعد نارامي ها در ايران شروع شد و شاه را از پاي انداختند . با اينكه انقلاب ايران يك انقلاب مردمي بود و اما شديد از بيرون دامن زده شد و يك كشور كه آرزو هاي نيك داشت سرنگون شد . لطفا مصاحبه شاه را در يوتوب همراي Mike Wallace تماشا كنيد .

شاه ايران فكر ميكرد كه امريكا از متحدين اوست و اما زمان شد كه امريكا حتي ويزاي دخولي به شأه نداد . شاه بسيار ناوقت دانست كه بازيچه بازي هاي امريكا شده اســت . مثليكه كرزي و غني بازيچه شدند .

امريكا چنين تصور ميكرد كه چون امام خميني يك مذهبي اســت پس مخالف كمونيزم است پس او را بايد حمايه كرد . غافل ازينكه خميني نه دست راستي بود و نه دست چپي و يك مسلمان بود كه طوفان حوادث او را به قدرت رساند و دشمني ايران با  امريكا و اسرائيل شروع شد . درين جاي شك و ترديد نيست كه بعضي اجراآت شاه به ذوق قشر مذهبي نبود و خميني بر عليه آن مبارزه ميكرد. اما معلوم شد كه قشر مذهبي يك بديل بهتر براي ايران اسلامي نداشت به جز شعار هاي ضد امريكا و مغز شويي مردم مخصوصا طبقه بازار .  تبعيد خميني يك گزينه خوب نبود و مردم زياد تر قانع شدند كه بايد شاه سقوط كند.  ايران خميني ، همه بدبختي را از طرف إسرائيل مي ديد كه درين مورد حق به جانب بودند و اما روز به روز روابط كه هيچ وجود نداشت با مسله انرژي هسته يي ايران به وخامت گذاشت. امريكا در مورد بمب اتومي هند ، اسرائيل و پاكستان خود را خاموش گرفت و براي ايران هر روز درد سر خلق ميكرد. حتي فزيكدان هاي ايراني را اسرائيلي ها ترور كردند.
ايران براي انتقام جويي إز اسرائيل اقدامات جدي را در مورد فلسطين آغاز كرد و مسله قدس يكي از پالسي هاي ايران در خاور ميانه شد ، و از گروه هاي كه براي حقوق فلسطين مبارزه مي كردند و مي كنند حمايه كرد .
دولت هاي عربي قدس را سالها به اسرائيل مصالحه كرده اند و بين عرب و امريكا يك باج گيري جريان دارد. طور مثال عربستان را وعده كرده اند كه از پادشاهي سعودي محافظت مي كنند و نقت و داستان قدس بايد خاموشي اختيار كنند. چرا من هميشه مخالف وهابي ها هستم براي اينكه نه تنها كه دين را غلط معرفي كردند در عين زمان قدس را مصالحه كردند. و يا پادشاه اردن را ساليانه پول ميدهند تا در مورد حقوق حقه فلسطين خاموش باشد. و درين زد و خورد اخير اين اردن بود كه موشك ها را به نفع اسرائيل خنثي كرد. پس از مصر گرفته تا اردن و سعودي و كشور هاي عربي خليج همه فروخته شده اند .
مي آيم بالاي اينكه جنگ سوم جهاني در راه اســت و يا خير ؟
جواب ني اســت براي اينكه امريكا اعلان كرد كه با ايران طرف نمي شود. إسرائيل را كمك نظامي و پولي مي كند و اما وارد جنگ به طرفداري اسرائيل نمي شود. اسرائيل هم تا حال دو بار براي حمله به ايران جلسه كرده اســت و نتيجه گيري نشده اســت. اگر اسرائيل باز حمله كند ايران از پاليسي ” يا تخت اســت يا تابوت ” دريغ نخواهد كرد و جنگ جهاني سوم كه سالها قبل پيش بيني شده بود در خاور ميانه به وقوع خواهد پيوست . فعلا امكان اين مي رود كه حتي امريكا پول هاي غصب شده ايران را مسترد كند و از جنگ جلوگيري كند.
من در يك پست انگليسي براي اينكه امريكايان هم بخوانند نوشتم كه راه حل قضيه فلسطين اين اســت كه
يك : فلسطين جزء نظام سياسي اسرائيل شود و منحيث شهروند اسرائيل شناخته شوند و آپارتايد و تبعيض برداشته شود و يا دو ؛  دو دولت مستقل عرض اندام كند كه اسرائيل هر دو گزينه را رد مي كند و همچنان بيت المقدس بايد يك قلمرو مستقل شناخته شود و يهود و نصارا و مسلمان يعني سه دين  ابراهيمي در مديريت آن سهيم باشند در غير آن مسلمانان بايد براي قدس مبارزه كنند .
دكتر فريد يونس
استاد بازنشسته ي بشر شناسي فرهنگي خاور ميانه ، مطالعات و فلسفه اسلامي
كليفورنيا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا