اخبار و گزارشات

امرالله صالح: طالبان با حکومت گفتگو نخواهند کرد

به گزارش جاودان به نقل از “طلوع نیوز”، امرالله صالح، رییس پشین ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان روز جمعه در نشستی با شماری از نماینده گان مجلس گفت که طالبان ازهم پاشیده گی و پوسیده گی سیاسی حکومت آگاه هستند و ازهمین رو با حکومت گفتگو نمی کنند.

آقای صالح افزود که طالبان از زد و بندهای هایی که اکنون در میان کابینۀ حکومت و از تنش هایی که در نظام وجود دارند آگاه هستند و این گروه حاضر نیستند که با حکومت گفتگو کنند.

امرالله صالح با انتقاد سخت از حکومت می گوید که فساد اداری بیداد می کند و هراس افگنان تا دروازه های کابل رسیده اند و تنش هایی در درون حکومت وجود دارند، از همین رو طالبان نیاز ندارند که با حکومت گفتگو کنند.

آقای صالح گفت: «از یک طرف دشمن آمده تا دروازه های پایتخت، برنامه اش معلوم است، تحت هیچ شرایط با این تیم حاکم که از درون به پوسیده گی سیاسی مواجه است در بیرون با اپوزیسیون مشکل عظیم و بنیادی دارد و دربیرون مملکت با متحدان خود به جنجال افتاده است. دشمن چه ضرورت دارد که با این تیم ضعیف مذاکره بکند؟ از چه این ها بترسند و به چه این ها احترام بکنند؟»

وی تأکید می ورزد که حکومت در حال سقوط کردن است. او می افزاید که هراس افگنان این نظام را با آتش می زنند؛ اما رییس جمهور با تضرع به این گروه برادر خطاب می کند. رییس پیشین امنیت ملی یگانه راه حل چالش موجود را مشروع دانستن مجلس نماینده گان می داند.

از سوی دیگر رییس ائتلاف حمایت از قانون گفت که اگررییس جمهور دربارۀ تغییر در ترکیب مجلس نماینده گان عقب نشینی نکند تحصن ائتلاف حمایت از قانون تا دروازه های کاخ ریاست جمهوری خواهد رسید.

عبدالظاهر قدیر، رییس ائتلاف حمایت از قانون هشدار می دهد که اگر تحصن این ائتلاف به دروازه های ریاست جمهوری رسید، این ائتلاف رییس جمهور را مجبور به استعفا خواهد کرد.

درهمین حال ائتلاف ملی تغییر وامید با قاطعیت حمایتش را برای دفاع از قوانین کشور و از ائتلاف حمایت از قانون اعلام کرد.

ازسویی هم امرالله صالح، رییس پیشین ریاست عمومی امنیت ملی با انتقاد از قانون شکنی های حکومت حمایتش را از مجلس نماینده گان واز ائتلاف حمایت از قانون به گونۀ جدی اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا