اخبار و گزارشات

نجفی: كرزی را من رئيس‌ جمهور ساختم، ورنه عبدالله رييس‌جمهور می‌شد!

karzai_najafi_electionfraud

به گزارش جاودان به نقل از روزنامه ی ماندگار، در يك سند كه به‌ تازگي از رياست‌ جمهوري به بيرون درز كرده، داوود علي نجفي، از مسوولان كميسيون مستقل انتخابات رياست جمهوري، گفته است كه كرزي را من رييس‌جمهور ساختم، ورنه داكتر عبدالله رييس‌جمهور مي‌شد.

در اين سند كه از دفتر تحريرات رياست سمع شكايات و عرايض رياست‌ جمهوري عنواني كميته‌ي عالي نظارت بر راهبرد استراتژي ارتشا و فساد اداري نگاشته شده، از فساد گسترده و قاچاق انسان در وزارت ترانسپورت نيز سخن رفته است. در اين مكتوب رسمي كه اعترافات داوودعلي نجفي، سرپرست وزارت ترانسپورت و سابق رييس دارالانشای كميسيون مستقل انتخابات در انتخابات رياست‌جمهوري، بازتاب يافته، از قول وی آمده است:

“…60 درصد تقلب را من(نجفي) همراه با تيم خود به نفع كرزي صاحب انجام دادم، اگرنه عبدالله رييس‌جمهور مي‌شد. پس هر آنچه كه من در وزارت ترانسپورت انجام دهم، كرزي صاحب از من دفاع مي‌كند.”

در اين سند كه به رييس‌جمهور نيز ارايه شده، به نقل از داوودعلي نجفي آمده است كه “رييس‌جمهور به من (نجفي) چندين بار گفته است كه داكتر صاحب نجفي چنان با تقلب خود به من منت گذاشته است(اي) كه هيچ جبران نمي‌توانم؛ هرچه كه برايت خدمت كنم.”

در اين مكتوب رسمي كه در واقع ارسال و ارجاع عريضه‌ي دو تن از شاكيان عنواني رييس‌جمهور به كميته‌ي عالي نظارت بر راهبرد استراتژي ارتشا و فساد اداري است، از حد بلند رشوه‌خواري داكتر نجفي در وزارت ترانسپورت گفته شده و در قسمتي از آن آمده است:

“رشوه‌خواري نجفي و غلام‌علي راسخ (معين اين وزارت) به حدي رسيده كه منجر به قتل پيمان ـ رييس ترانسپورت هرات ـ گرديد كه به خاطر هفتاد هزار دالر (او را) كه شخصيت با نفوذ شندند(شين‌دند) بوده را به قتل رساندند.”

و در اين سند خطاب به رييس‌جمهور گفته شده است: “گر باور نداريد يكبار از ارگان‌هايي كه روزانه 10 تا 5 نفر از كارمندان وزارت ترانسپورت را محبوس مي‌سازد، پرسيده شود.”

در سند، ضمن اشاره به بلند بودن فساد اداري در وزارت ترانسپورت، از قومي شدن اين وزارت نيز گزارش شده است. در اين مكتوب آمده است: «غارتگري كه (در اين وزارت) جريان دارد، بين چهار نفر تقسيم مي‌شود و بر خلاف فيصله‌ي شوراي وزيران، تعداد زياد افراد را بدون امتحان اصلاحات اداري به بنادر تعيين و مقرر كرده است».

بر بنياد اين سند در وزارت ترانسپورت در بدل سه‌صد هزار دالر امريكايي، پست‌ها به افراد مشخص تعلق گرفته‌اند. در پايان مكتوب كه امضاي اسدالله وفا وزير مشاور و رييس عمومي سمع شكايات و عرايض رياست ج ا.ا ديده مي‌شود، از 41 ورق كاپي تكت‌هاي كميشن ترانسپورت كه به طور جعلي ساخته و بدون راجستر مورد استفاده قرار گرفته است نيز ذكر شده تا در مورد آن غور صورت گيرد. يادآوري زماني كه حامدكرزي بعد از انتخابات پر سروصداي رياست‌جمهوري – كه سرانجام به نحو غير قانوني به نفع او رقم خورد – عزيز لودين و نجفي از مسولان كميسيون انتخابات را با آنكه انتقادها، اعتراض‌ها و اتهام‌هايي كه در سطح ملي و بين‌المللي نسبت به آن‌ها در انجام تقلب در انتخابات رياست‌جمهوري وجود داشت،

به مقام‌هاي وزارت ترانسپورت و رياست مبارزه با فساد اداري گماشت، روزنامه‌ي ماندگار فرداي آن نگاشته بود كه “لودين و نجفي مزدشان را به دست آوردند”.

حالا با افشاي اين سند، به نظر مي‌رسد كه اين مزد، خيلي هم براي نجفي گوارا و شيرين بوده است.

در زمان برگزاري انتخابات گذشته‌ي رياست‌جمهوري، بارها مطرح شد كه داوود نجفي و عزيز لودين مسوولان كميسيون مستقل انتخابات، به نفع آقاي كرزي تقلب فاحش كرده‌اند كه حتا مورد انتقاد مراجع ملي و بين‌المللي نیز قرار گرفتند. متن كامل سند را بخوانيد.

____

گزارش طلوع در این مورد:



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا