اخبار و گزارشات

نماینده مردم استان غزنی: ملاعمر در خانه ی من است

homasultani_hajibasir

هما سلطانی، نماینده مردم استان غزنی در پارلمان افغانستان، اخیرآ در یک نشست مجلس  اظهار داشت که ملاعمر همین لحظه در افغانستان و مهمان اوست و پیام او نیز آماده گی برای مذاکره و صلح است. 

وي بر ادعاي خود تاكيد كرد و افزود كه درصورت صحت نداشتن سخنانش آماده هرگونه مجازات است.

این نماينده مردم استان غزني از دولت انتقاد كرد و گفت كه هيچ توجهي به گفته هايش درباره گفت و گو با ملاعمر نشده است.

ریاست عمومی امنیت ملی ادعاهای هما سلطانی، عضو مجلس نماینده گان را که ملاعمر در افغانستان به سرمی برد و مهمان اوست، رد می کند.

آقای مشعل گفت: “باور واقعی داریم که ملاعمراگر زنده باشد یا درقید استخبارات پاکستان است و اگردستگیرنشده باشد وی را مقام های استخباراتی پاکستان مخفی ساخته تا از کشتن وی توسط طیاره های بی پیلوت امریکایی و یا عملیات کماندویی امریکایی ها که به سرنوشت اسامه بن لادن مواجه نشود.”

این اظهارات خانم سلطانی با انتقاد جدی شماری از نمایندگان روبرو شده؛ این نمایندگان در حالی که ملا عمر و گروه‌های زیر امر وی را جنایتکار خواندند، از رییس مجلس نمایندگان خواستند که به اعضای این مجلس اجازه ندهد تا مجلس نمایندگان تریبون جنایتکاران شود.

شماری دیگری از نماینده گان به این باورند که حلقه‌های استخباراتی کشورهای بیگانه تلاش دارند تا با عنوان کردن حضور ملاعمر در افغانستان اراده‌ی حکومت افغانستان را در مورد گفتگوها با طالبان از بین ببرند.

اما برخي اعضاي پارلمان افغانستان پيشنهاد كردند هياتي مشخص براي بررسي ادعاي اين نماينده به محل مورد نظر سفر كند و زمينه گفت و گو و مذاكره براي صلح با سركرده طالبان را فراهم سازند.

قابل یادآوریست که سال گذشته نیز شخصی که خودش را عبدالخالق و نمایندهء ملا محمد عمر معرفی کرد بود، در یک نشست خبری در کابل حضور یافت.

شخصی دیگر که خودش را ملا منصور معرفی نموده بود که بعداً مشخص شد که وی در پاکستان دوکاندار است، توسط یک هلیکوپتر به کابل انتقال داده شده بود تا در مورد گفتگو های صلح حکومت افغانستان با مخالفان، با مقامات افغان و خارجی ملاقات کند.

___

در همین زمینه:

نامهء رهبر طالبان ملا محمد عمر به حامد کرزی رییس جمهور افغانستان

– گفت و گو با “هما سلطانی” در مورد اظهارات اخیرش:

– 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا