اخبار و گزارشات

پنتاگون: پول های حمل و نقل امریکا در افغانستان به طالبان می رسد

taliban_dollar

به گزارش جاودان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، طبق بررسي‌هاي ارتش آمريكا مبالغي از قراردادهاي شركت‌هاي حمل و نقل در افغانستان به دست طالبان افتاده است.

براساس تحقيقات و بررسي‌هاي ارتش آمريكا مداركي وجود دارد مبني بر اينكه چهار شركت از هشت شركتي كه با آمريكا قرارداد دارند در ارتكاب جرائم و حمايت از شبه نظاميان در افغانستان دست داشته‌اند.

طبق اين بررسي‌ها، اين شركت‌ها همچنين اقدام به پولشويي، تقلب و جعل نيز كرده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: تمامي اين هشت شركت در حال حاضر طي قراردادي به ارزش ٢.١٦ ميليارد دلار در افغانستان مشغول به كار هستند.

مقام‌هاي اطلاعاتي در خصوص يكي از موارد ارتكاب جرم اعلام كردند: ‌٣.٣ ميليون دلار از طريق يكي از طرفين قرارداد به يك فرمانده پليس و نهايتا به يك شبه نظامي رسيده است. اين مبلغ در قالب وجه نقد، تسليحات و مواد منفجره بوده است.

اين در حالي است كه تلاش‌هاي آمريكا و افغانستان براي حل و فصل مشكلات كاهش يافته است.

به نوشته این روزنامه، هشت شرکت انتقالاتی که با امریکا قرارداد دارند، هنوز نیز درزمره معامله گران قراردارند و حتی قرارداد های شان تا شش ماه دیگر نیز تمدید گردیده است.

يك مقام وزارت دفاع آمريكا اعلام كرد: در قراردادهاي آتي تجديد نظر لازم به عمل خواهد آمد و تغييرات به گونه‌اي خواهد بود كه تعداد شركت‌ها از هشت به حداقل ‌٣٠ شركت افزايش يابد و سيستم امنيتي مجموعه نيز تغيير كند.

___

برای مطالعه اصل مطلب به زبان انگلیسی به اینجا اشاره کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا