اخبار و گزارشات

“جنرال بابه جان” جانشین جنرال داوود شد

general_baba_jan

به گزارش جاودان به نقل از آژانس خبری پژواک، جنرال بابه جان به حيث قوماندان جديد زون ٣٠٣ پامير در شمال تعيين شد.

غلام صديق صديقى سخنگوى وزارت امور داخله، روز گذشته (٢١سرطان ) گفت که اين تقررى، براساس پيشنهاد وزارت امور داخله و منظورى رياست جمهورى صورت گرفته است.

وى افزود که  بابه جان،در بست پاسوال به جاى جنرال داوود تعيين شده است.

جنرال محمد داوود داوود قوماندان زون ٣٠٣ پامير در شمال، در انفجارى که به تاريخ ٧ جوزاى سال جارى  در مقام ولايت تخار رُخ داد، با مل پاسوال شاه جهان نورى قوماندان امنيۀ تخار، سکرتر و يک محافظ والى کشته شد.

دراين رويداد که مسووليت آنرا طالبان مسلح به دوش گرفتند، ١٠ تن به شمول عبدالجبار تقوا والى تخار، جنرال مارکس نيپ قوماندان آلمانى آيساف در شمال، با سه سرباز آلمانى مجروح گرديدند و دو سرباز ديگر آلمانى جان باختند.

بابه جان يکى از جنرالان حکومت داکتر نجيب الله بود که با پيروزى مجاهدين در دهۀ ١٣٧٠ با جبهۀ متحد يکجا شد.

وى  در جنگهايى که بين اين جبهه و نيروهاى حزب اسلامى به رهبرى انجنير گلبدين حکمتيار در کابل  صورت گرفت، نقش عمده را به طرفدارى از جبهۀ متحد بازى ميکرد.

جنرال بابه جان، پس از سقوط حکومت طالبان، به حيث قوماندان امنيۀ ولايات کابل و هرات نيز  ايفاى وظيفه نموده است.

لعل محمد احمدزى مسوول مطبوعاتى پوليس  زون ٣٠٣ پامير  در شمال، به  پژواک گفت که در پوليس شمال، سيستم از قبل وجود داشت و تامين امنيت، به يکتن ارتباط ندارد.

وى افزود که پوليس زون شمال، صرف به رهبرى نياز داشت که  اينک با تعيين جنرال بابه جان، اين خلاء پُر شده است.

احمد زى علاوه کرد که جنرال داوود، در امنيت زون شمال نقش مهم داشت و با آمدن جنرال بابه جان، اوضاع امنيتى در شمال نسبت به گذشته بهتر خواهد شد.

مسوول مطبوعاتى پوليس  زون ٣٠٣ پامير  در شمال، خاطرنشان کرد که قرار است قوماندان جديد اين زون، در چند روز آينده به مزار شريف بيايد و وظيفه اش را رسماً  احراز نمايد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا