اخبار و گزارشات

حامد کرزی از مذاکره امریکا با طالبان خبر داد

karzai_Warning

حامد كرزي، رئيس جمهوری افغانستان در نشست‌ خبري امروز اعلام كرد: آمريكا و ديگر قدرت‌هاي خارجي در حال انجام مذاكرات اوليه با طالبان براي دستيابي به توافق احتمالي در باره پايان جنگ 10 ساله اين كشور هستند. 

اما رئیس جمهور کشور توضیح نداد که مذاکره آمریکایی با طالبان در چه مرحله ای است و در کجا و در چه سطحی انجام شده است.

حامد کرزی در باره شرایط مذاکره با طالبان گفت که پذیرفتن قانون اساسی، دستاوردهای ده سال گذشته و آزادی های مدنی از سوی طالبان، به عنوان شرایط این مصالحه همچنان پا برجا است.

اظهارات كرزي در حالي صورت مي‌گيرد كه وي براي اولين بار به طور رسمي انجام مذاكرات كشور‌هاي خارجي با نيرو‌هاي طالبان را تاييد كرد. پيش از اين برخي از ديپلمات‌هاي سياسي و منابع آگاه از مذاكرات دوجانبه بين 2 گروه براي چند ماه خبر داده بودند. 

آقای کرزی با اشاره ضمنی به پیمان استراتژیک میان افغانستان و آمریکا گفت که اگر آمریکایی ها با افغانستان همکاری می کنند، باید جنگنده های اف 16 بدهند، در غیر آن افغانستان به چیزی کمتر از آن قانع نمی شود.

بر اساس توافق‌نامه آمريكا و افغانستان، قرار است تا پايان سال 2014 تمام 130 هزار نيروي نظامي آمريكا از افغانستان خارج شوند و موضوع گفت‌وگوهاي محرمانه براي ماندن در افغانستان در حالي مطرح مي‌شود كه محور مباحث در واشنگتن و 49 كشوري كه درگير جنگ در افغانستان است حول موضوع تسريع خروج از افغانستان قرار دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا