اخبار و گزارشات

روسيه مخالف تماس با رهبران افراط‌گرايان در افغانستان است

russia_un

به نقل از خبرگزاري «نووستي»، “ويتالي چوركين ” نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحد در كنفرانس مطبوعاتي مشتركي در شوراي امنيت به همراه اعضاي كميته بررسي مسائل مربوط به مبارزه با تروريسم اعلام كرد كه روسيه تلاش براي برقراري تماسهاي سياسي با رهبران گروه‌هاي تند رو افراگرا در افغانستان را اقدامي خطرناك تلقي مي كند.

سفير روسيه در نيويورك همچنين اعلام كرد كه اين كشور از تمامي كشورها مي خواهد تا بدون معطلي تدابيري در رابطه با تهيه ليستي از شخصيتهايي كه لازم است تا مورد تحريم قرار گيرند، بر اساس قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل اتخاذ كنند.

اين مقام ديپلمات روس نسبت به افزايش اقدامات تروريستي طالبان، چه در خاك افغانستان و چه در خارج از مرزهاي اين كشور ابراز نگراني كرد.
“ويتالي چوركين ” تاكيد كرد، بعيد است بتوان وجود ارتباط پايدار و همكاري نزديك ميان طالبان و «القاعده» را مورد ترديد قرار داد. وي از كشورهاي عضو سازمان ملل خواست تا فعالانه كميته اي براي تهيه ليستي از شخصيتها و سازمانهاي مرتبط با طالبان و «القاعده»، از جمله تامين كنندگان مالي آنها با استفاده از قاچاق مواد مخدر تشكيل دهند.

چوركين همچنين اين مسئله را نيز مورد تاييد قرار داد كه روسيه در آينده نيز آمادگي آن را دارد تا از چنين اقداماتي، از جمله در تشريك مساعي با ساير كشورهاي عضو جامعه مشترك المنافع حمايت كند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا