اخبار و گزارشات

ضیا مسعود: فرمان اخير کرزى پروسۀ انتخابات شفاف را زير سوال مى برد

ziamassoud

احمد ضيا مسعود معاون پيشين رياست جمهورى از اقدام اخير حامد کرزى در رابطه به کنترول گرفتن کامل کميسيون شکايات انتخاباتى، انتقاد شديد کرد و آن را خلاف منافع ملى مردم تلقى کرد. آقاى مسعود در يک گفتگوى ويژه با آرمان ملى گفت: صداقت، حاکميت قانون و نهادينه شدن دموکراسى در کشور يک موضوع خيلى مهم در ايجاد صلح و ثبات افغانستان مى باشد. زيرا ديده شده است که کشور هاى با دموکراسى تقلبى هيچگاه خدمات لازم را براى مردم خود شان انجام نداده اند و در چنين کشور ها اکثراً تنش هاى سياسى و اجتماعى وجود داشته است و اين دموکراسى ها قادر نيستند تا اعتماد و وفادارى مردم را جلب کنند و دروغ، خدعه، فريب، وعده خلافى انحراف افکار مردم از مسايل اساسى، از خصوصيات همچو نظام ها است.

در دموکراسى هاى تقلبى، مافياى اقتصادى رشد مى کند و تاراج ثروت هاى ملى به صورت گسترده صورت مى گيرد که متأسفانه در کشور ما بيشتر چنين روند ادامه دارد و کسانى به خاطر حفظ قدرت از هر وسيله ى استفاده مى کنند و نهاد هاى سياسى را در خدمت قدرت و حاکميت نا مشروع شان قرار مى دهند.

احمد ضيا مسعود ادامه داد: پس از انتخابات رياست جمهورى که روند برگزارى انتخابات و نتايج آن کاملاً در جهت خلاف آرزو ها و آرمان هاى مردم شکل گرفت، اين بار دوم است که مى خواهند زير نام افغانى ساختن از تشکيل يک پارلمان واقعى جلوگيرى به عمل آورند.

وى گفت، فرمان تقنينى اخير رئيس جمهور که مبنى بر زير کنترول گرفتن کامل کميسيون شکايات انتخاباتى مى باشد، پروسۀ انتخابات شفاف را زير سوال مى برد که با چنين ميکانيزمى واضح است که افراد دلخواه حامد کرزى به پارلمان راه خواهند يافت که در اين صورت به قول آقاى مسعود بحران در کشور عميقتر خواهد شد و حتا شيرازه زنده گى ملى ما از ميان خواهد رفت.

مسعود در اخير اشاره داشت که به مصلحت هاى همگانى احترام گذاشته شود و وسوسه هاى منافع فردى و انگيزه هاى قدرت نبايد صلح و ثبات در کشور را به مخاطره اندازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا