اخبار و گزارشات

“كنفرانس لندن، بخشي از كودتاي خزنده عليه مردم افغانستان است”

taliban_hitting_women

 

قسيم اخگر، مدير مسئول روزنامه 8 صبح افغانستان، مذاكره با گروه شبه‌نظامي طالبان را برنامه‌اي از قبل طراحي شده دانست و گفت: كودتاي خزنده‌اي عليه مردم افغانستان و استقلال اين كشور به راه افتاده است و كنفرانس لندن مرحله‌اي از روند اين كودتا در افغانستان است.

اين روزنامه‌نگار افغاني در ادامه گفت كه در روند مصالحه با گروه طالبان، خواست مردم افغانستان دخيل نيست، و اين امر نشانه‌هايي از توطئه عليه مردم افغانستان دارد.

اخگر افزود: نبايد فراموش كرد كه طالبان يك فرقه متعصب و نژاد‌پرست هستند كه مرتكب جنايات جنگي و نسل كشي در افغانستان شده‌اند.

وي گفت: در صورت تحقق اهداف انگليس و “آي.اس.آي ” (سازمان اطلاعات و جاسوسي پاكستان)، جنگ خونين داخلي در افغانستان به راه خواهد افتاد و طالبان در درون افغانستان متوقف نخواهند شد و آتش آنان كشورهاي همسايه را نيز خواهد گرفت.

اين تحليلگر افغان، هدف آمريكا و انگليس از لشگركشي به افغانستان را تامين و پيشبرد منافع استراتژيك خود در منطقه معرفي كرد و گفت كه دموكراسي، حقوق بشر و ارزش‌هاي مدني از اهداف اين كشورهاي غربي نيست.

اخگر در ادامه گفت كه تقسيم بندي طالبان به گرو‌ههاي ميانه‌رو، تندرو و طالبان افغاني و پاكستاني يك توهم ‌است و اين گونه تقسيم بند‌‌ي‌ها را باز‌ي‌هاي سياسي سياستمداران حاكم بر افغانستان خواند كه در راستاي رسيدن به اهداف سياسي خود انجام مي‌دهند.

اين روزنامه‌نگار افغان، طالبان ميانه‌رو را جنايتكاران و قاتلان ميانه‌رو خواند و گفت كه اين امر، تناقضي است كه در حال حاضر وجود دارد.

وي در ادامه گفت كه آنچه به طالبان امكان موجوديت داده است، تا حد زيادي به سياست‌هاي دولت حامد كرزي رئيس جمهور افغانستان و بي‌برنامگي دولت‌هاي غربي در افغانستان بستگي دارد.
كنفرانس لندن در مورد افغانستان و مسائل جاري سياسي و امنيتي اين كشور قرار است اواخر ماه ژانويه(هشتم بهمن ماه امسال) برگزار شود و موضوع محوري اين كنفرانس نيز، مذاكره با طالبان و ساير گروه‌هاي شبه‌نظامي و تندرو در افغانستان است.

بر اساس اظهارات كارشناسان مسائل افغانستان، گردانندگان پشت پرده اين كنفرانس بين‌المللي، علاوه بر انگليس، آمريكا، عربستان و مقاماتي از سازمان اطلاعات و جاسوسي پاكستان هستند.

دولت افغانستان نيز استراتژيي را براي مذاكره با طالبان تدوين كرده است كه قرار است در كنفرانس لندن ارائه شود.

بر اساس آخرين اطلاعات منتشر شده، بيش از 50 نماينده از كشورهاي عضو سازمان نظامي پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو)، سازمان ملل، اتحاديه اروپا، سازمان‌هاي بين‌المللي و منطقه و بسياري از كشورهاي همسايه افغانستان در اين كنفرانس بين‌المللي شركت خواهند كرد.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا