اخبار و گزارشات

سپنتا: افغانستان قرباني تروريسم جهاني است

spanta_1

 

به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، “رنگين دادفر سپنتا ” وزير امور خارجه افغانستان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در شهر “كابل ” پايتخت اين كشور با رد اين نكته كه افزايش خشونت‌ها در افغانستان در نتيجه افزايش عمليات شبه‌نظامي داخلي است، گفت: افغانستان قرباني تروريسم و افراطي‌گريهاي جهاني است.
وي با اشاره به هشدارهاي اخير در مورد خروج نيروهاي خارجي از اين كشور گفت : ما به جهان تاكيد مي‌كنيم كه ما قرباني تروريسم جهاني هستيم.
خشونت‌هاي افزايش يافته در ماههاي گذشته در مناطق مختلف افغانستان منجر به كشته شدن حداقل 400 نفر از نيروهاي ارتش آمريكا و سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در سال 2009 ميلادي شده است تا جايي كه بسياري از مقامات سياسي و نظامي آمريكا و ديگر كشورهايي كه در افغانستان نيرو مستقر كرده‌اند، اين سال را مرگبارترين سال براي نيروهاي خارجي از ابتداي تجاوز آنها به اين كشور جنگ زده در سال 2001 ميلادي قلمداد كردند.
اين در حالي است كه ژنرال “استنلي مك‌كريستال ” فرمانده بيش از 100 هزار نيروي خارجي و آمريكايي در افغانستان به طور مستمر درخواست افزايش 40 هزار نيروي ديگر در افغانستان را مطرح كرده و خواستار اعزام نيروهاي آمريكايي به نقاط مرزي و ناآرام اين كشور شده است.
از سوي ديگر، برخي از مقامات ارشد دولت آمريكا اعلام كرده‌اند كه بايد نيروهاي كمتري به افغانستان اعزام شوند و در عوض تمركز بيشتري بر مخفيگاهها و پايگاههاي شبكه القاعده و از بين بردن نيروهاي آن صورت گيرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا