اخبار و گزارشات

پاداشتی برای افغان هایی که با کانادایی ها کار می کنند

canada_stoprefugeee

دولت فدرال کانادا دروازه کشور را بروی آن عده افغان هایی که از ماموریت کانادا در افغانستان پشتیبانی می کنند، گشوده است.

وزیر امور مهاجرت کانادا جیسون کیینی گفته است که این تصمیم در حقیقت قدردانی از آن هایی است که با پشتیبانی از عساکر و کارمندان کانادایی در افغانستان “با خطر جانی فوق العاده غیر عادی” روبرو هستند. وی گفت:

“ما شجاعت آن ها را در کمک به ساختن افغانستان بهتر، در حالی که می دانند چه بهایی را در قبال آن باید بپردازند، ستایش می کنیم.” وی همچنان گفت: “ممکن است زندگی آن ها و اعضای خانواده های آن ها از طرف جنگجویان به خطر مواجه شود و یا زخم شدیدی بردارند که مانع از کار کردن آن ها در آینده بشود. به خاطر قدردانی از مشارکت آن ها، در صورتی که بخواهند در کانادا زندگی کنند، ما وعده می دهیم که به درخواست شان توجه ویژه یی مبذول خواهد شد.”1

متقاضی (درخواست دهنده) باید حداقل یک سال در پشتیبانی از ماموریت کانادا وظیفه اجرا کرده باشد و ثابت بسازد که زندگی اش در خطر بوده است. همسر و فرزندان وابسته آن عده افغان هایی که در جریان حمایت از دولت کانادا کشته شده اند، نیز مستحق ارایه درخواست شناخته می شوند. درخواست دهنده باید شرایط مهاجرت به کانادا را داشته باشد، یعنی مراحل بررسی سوابق صحی، جنایی و امنیتی را موفقانه سپری کند.

در تارنمای رسمی وزارت مهاجرت، تابعیت و چند فرهنگی کانادا در این باره آمده است:

“دولت در نظر دارد که این پروسه را از ماه اکتبر 2009 آغاز کند. مجموعاٌ درخواست دهندگان باید نشان دهند که شخصاٌ در معرض خطر جانی و غیرعادی قرار داشته و یا اینکه در نتیجه کار برای دولت کانادا، زخم شدید برداشته است. در پهلوی آن درخواست دهنده باید دوازه ماه ممتد (یکسال دوامدار) باید برای دولت کانادا در قندهار کار کرده باشد.”2

وزیر امور مهاجرت کانادا همچنان گفته است که این عده افغان ها، شامل کتگوری ریفوجی نمی شوند، بلکه با کسانی که موفقانه مراحل پذیرش را طی کنند، به مثابه مهاجرین ویژه برخورد خواهد شد. او متوقع است که تا پایان ماموریت کانادا در افغانستان یعنی ختم سال 2011، چند صد نفر افغان موفق به کسب ویزه در این کتگوری شوند.

دولت فدرال پول سفر و اسکان مجدد این مهاجرین خواهد پرداخت و همچنان آنان از بیمه صحی و کمک مادی به محض ورود به کانادا برخوردار خواهند بود. چنین طرحی توسط سفارت امریکا در افغانستان و توسط سفارت های انگلستان و دنمارک در عراق نیز ارایه گردیده بود.

این تصمیم زمانی اعلام گردید که دولت کانادا پنجمین گزارش دوره یی ماموریت خود را در افغانستان ارایه کرد. در این گزارش اعلام شده است که با وجود افزایش خشونت ها در افغانستان، پیشرفت هایی در ساحات ساختمان مکاتب، پرورش پولیس و ارتش، تربیه معلم و ساختمان نهادهای زیربنایی حاصل شده است.


__

یادداشت: در نوشتن این مطلب از منابع مختلف مثل: تارنمای رسمی وزارت مهاجرت، تابعیت و چند فرهنگی دولت کانادا و نشرات مختلف کانادا استفاده صورت گرفته است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا