اخبار و گزارشات

ترديد آمريكا درباره افزايش سطح نيرو در افغانستان

forign_soldiers

 

به نقل از خبرگزاري فرانسه، جوزف بايدن معاون باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا روز پنجشنبه گفت كه هنوز براي گفتن اين موضوع كه آيا نظاميان بيشتري بايد به افغانستان اعزام گردند و سطح نيروها در اين كشور جنگ زده بايد افزايش يابد يا خير خيلي زود است.
معاون رئيس جمهور آمريكا در ادامه اظهاراتش تاكيد كرد كه قضاوت در مورد اين كه آمريكا به نيروهاي بيشتري در افغانستان نيازمند است يا نه عاقلانه به نظر نمي‌رسد و بايد ارزيابي و تحقيقات بيشتري صورت گيرد و زمان بيشتري صرف اين موضوع شود.
بايدن در گفت‌وگو با شبكه خبري سي.ان.ان گفت : هنوز زود است كه بگوئيم آيا ما به نيروهاي بيشتري احتياج داريم يا نه. اجازه دهيد در مورد دهها هزار نيروي اضافي، صحبتي نكنيم.
وي در ادامه گفت كه تصميم درباره سطح نيروها در افغانستان بايد بعد از اين كه تمامي نيروهاي خارجي و شهروندان افغاني به شرايط مطلوب خود دست يافتند و شرايط آنها و همچنين نتيجه انتخابات اين كشور مشخص شد، گرفته شود.
اظهارات بايدن در واقع به ابهامات در مورد تعيين تاريخي براي تصميم اوباما براي افزايش نيرو در افغانستان و افزايش سطح آن با 21 هزار نيروي ديگر، شدت بخشيد.
انتظار مي‌رود كه ژنرال استنلي مك كريستال فرمانده نيروهاي آمريكا و سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در افغانستان بزودي طرحش را به اوباما ارائه دهد و در آن از رئيس جمهور آمريكا بخواهد تا سطح نيروهاي آمريكا در كشور جنگ زده افغانستان به بيش از 68 هزار نفر تا پايان سال جاري افزايش يابد.
اين در حالي است كه رابرت گيبس سخنگوي كاخ سفيد هفته گذشته تائيد كرد كه اوباما تا چندين هفته، تصميمي براي افزايش نيروها در افغانستان نخواهد گرفت، اما كنگره آمريكا ممكن است بزودي دولت اوباما را براي رو كردن دست وي و مشخص كردن اين موضوع، تحت فشار بگذارد.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا