خبر و دیدگاه

‘من باشم نباشم، مقاومت ادامه دارد!’

این سخن احمدشاه مسعود پیش از هر باد به غبغب انداختنی دیگر، ناظر بر یک فهم دقیق از مناسبات تاریخی قدرت در کشور است. بی‌هیچ تفسیر اضافی، او در اواخر عمرش متوجه مهم‌ترین عامل منازعهٔ سیاسی در ملک خداداد خراسان شده بود: قومیت.

در یک مثال ساده، مطابق گزارش‌های امروز روزنامهٔ هشت صبح طالبان در رستاق تخار، ده‌صلاح بغلان و پریان پنجشیر مردم را تیرباران کرده‌اند. در یک مورد جسد یکی از این کشته‌ها را نزد سگی انداخته‌اند.

اکنون کدام خرد سالمی می‌تواند چنین فجایعی سهمگین و دهشت‌باری را که بر مردم ما جاری‌ست، زیر شعار طالب دشمن تمامی اقوام، ساده‌سازی کند! مگر افغانیسم. درس‌خوانده‌های افغان بسیاری بی‌هیچ استدلالی این کار را می‌کنند. حتی در مواردی، وقتی نفرت پنهان قومی را کنترل نمی‌توانند، هم‌چون کسانی چون داوود جنبش دست به نفرت‌پراگنی آشکار می‌زنند.

اما واقعیت همان سخن مسعود است. ستمی که از دیرباز بر سر و سرزمین تاجیک، هزاره، اوزبیک و… جاری‌است. خودآگاهی سیاسی همه را برانگیخته‌است. این ستم به این ساده‌گی و زودی زدودنی نیست. زیر هیچ شعاری غیر از برابری بر مبنای عدالت و آزادی خلاصه نخواهد شد.

تاجیک عملاً سپر بلای قبیله شده‌است و هر روز کشته می‌دهد. هزاره قربانی ابدی افغانیسم است و نسل‌کشی می‌شود. اوزبیک بی‌‌زمین و بی‌زمینه، تحقیرشده‌ترین انسان این سرزمین است. آیا با فریب و خدعه، این قربانیان بی‌امان افغانیسم را باز هم می‌شود ساکت کرد و سرجای‌شان نشاند.

حتی اگر با دستاویزی چون اسلام سیاسی این دروغ تاریخی را بشود تمدید کرد که کار عبثی است، مقاومت از پا نخواهد نشست.

نشانه‌های گسترش آن را در تمام سرزمین‌های غیرافغان می‌توان مشاهده کرد. جنایتی که امروز افغانیسم و اسلامیسم بر ما آورده، روی هر اسلام‌طلبی را باید سیاه کند و دیگر تا آخر عمر این سرزمین نباید از اسلام سیاسی حرف بزند.

مقاومت این‌بار مطالبهٔ اصلی خود را از دل بذر جنایاتی که اسلامیسم و افغانیسم در زمین و سرزمین ما کاشته، پرورش خواهد داد و به ثمر خواهد رسانید.

هیچ دروغ و نیرنگ سیاسی‌یی روی عوامل اصلی این جنایات نمی‌تواند سرپوش بگذارد. این مقاومت تا صبحدم حذف کامل راسیسم افغانی و استبداد اسلامی ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سخن مشهور مسعود بزرګ ! است که بابه مزاری مزدور ایران است. مسعود بزرګ ! بسیار چیزها ګفته که تمام ش باید نقل شوه.

    زنده باد تمام افوام برادر این سرزمین. شرم باد به اختلاف اندازان

  2. دو صد سال است که اقوام غیر پشتون به خصوص اقوام اصیل خراسان کهن فریب پشتون ها را میخورد و همین حالا نیز فریب خورده اند . وحدت ملی این مقوله دروغ و عوام فریب که از طرف رهبران پشتون جهت نگهداری سلطه استبدادی شان است برای سرکوب قتل غارت و غصب تاجکان هزاره ها و ازبک ها استفاده میشود.
    ای جوان خواب برده تاجک ازبک و هزاره بر خیز و فریب پشتونیزم را نخور. او هرگز ترا برادر خود نمیداند
    برخیز و سرزمینت را فرهنگ ات و هویتت را دوباره برگردان .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا