طنز

مــرده گــاو ســیاسی

فــاحشــه ســیاســی را مــی شــناختــید حــالا با مــرده گــاوســیاســی قــدری معــرفــت حــاصــل کــنید !
لغتنامه غیاث الغات اصطلاح فاحشه سیاسی اینچنین تعریف میکند :
فاحشه سیاسی به شخصی اطلاق میگردد  که در اعمال و حرکاتش پابند هیچ نوع ارزش های اخلاقی ، گرایشات سیاسی و عقاید مذهبی و ایدیولوژیکی نبوده و منافع شخصی یگانه معیار رفتار اجتماعی او را تشکیل دهد.
که ما بطور مثال می توانیم منحیث مشت نمونه خروار از سه شخصیت مشهور در جهان سیاست افغانستان که به این صفت متصف اند نام بریم که ایشان عبارتند از :
 محمد حنیف اتمر که زمان سنگ دفاع از طبقه کارگر و پرولتاریای جهان را به سینه میکوبید ولی حالا تا گلون در منجلاب متعفن فاشیزم و قومگرایی غرق است که برای رسیدن به اهداف شومش از نوکری دشمن قدیمش امپریالیزم امریکا هم شرم ندارد.
داکتر رنگین اسپنتا که زمان عضو سازمان سبز های آلمان بود و شعار های چپی و انقلابی او با آمدنش به کابل به خموشی گرائیده و یک دهه دهان جوال را برای کرزی باز گرفت گویی که همه شعار های انقلابی او قصه لحاف ملا نصرالدین بیش نبود.
شاه حسین مرتضوی که زمان همسنگر مرحوم قسیم اخگر و بعدا مدیر مسول روزنامه هشت صبح بود اما بوی دالر چنان او را شیفته و فریفته خود کرد که به آسانی بالای همه آرمانهای والای انسانی اش پا گذاشته و چنان سگ دربار ملا اشرف غنی گشت که به فرمان بادارش شیر را سیاه و قیر را سفید توصیف میکند.
کرزی هم زمان سوار بر توپ و تانک امریکا چون شاه شجاع و ببرک کارمل به تخت سلطنت کابل جلوس فرمود و نگهبانان امریکایش حتی در هنگام قضای حاجت او را تنها نمی گذاشتند ولی زمانیکه بادار او را مجبور به دست برداشتن از تخت و تاج کابل کرد او به یکبارگی پرچم مخالفت با امریکا را بلند کرده و ادای چه گوارای افغان را در آورد.
به این هم اکتفا نکرده و یکقدم دیگر از فاحشگی سیاسی پا فرا تر نهاده و برای رسیدن به اهداف شومش حتی اقدام به مرده گاوی سیاسی کرد و برادران ناراضش را دودسته برای پوتین تقدیم نمود.
با تقــــــــــــدیم حـــــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا