خبر و دیدگاه

تفسير يونس ‎‎

به زودي در آمازون بين المللي
با كمال افتخار و سپاس به درگاه  خداوند متعال به اطلاع شما عزيزان مومن و متعهد به قرآن مجيد و ارشادات حضرت رسول كريم ( ص) رسانيده مي شود كه به زودي تفسير قرآن مجيد به نام “تفسير يونس ” جزء اول تا ششم به أساس ايجابات و مقتضيات عصر حاضر به دسترس دوستداران علم و معرفت و اسلام شناسي قرار ميگيرد .
از آنجايكه حضرت ابن عباس ( رض ) فرموده است كه ” القرآن يفسر الزمان ” يعني قرآن به عصر كه زندگي مي كنيم تفسبر مي شود در تفسير يونس براي فهم بهتر آيات مبارك از علوم امروزي مانند جامعه شناسي ، بشر شناسي ، علوم سياسي ، روانشناسي و علوم انساني و ساينس استفاده صورت گرفته است . همچنان در معني آيات از نگاه ايتومولوژي ( واژه شناسي ) عربي قرآني كه مطلقا از زبان عربي مردمي تفاوت دارد ، در معني آيات از نگاه زبانشناسي  بازنگري صورت گرفنه است تا معني اصلي آيه پيشكش خواننده شود . طور مثال از نگاه زبانشناسي قوامون در گذشته سرپرست ترجمه شده است در حاليكه ما امروز مي دانيم كه قوامون يعني با زنان به عدل و راستي رويه كنيد . يا از نگاه نبات شناسي اشتباهات زياد در ترجمه هاي قرآن مجيد رخ داده است . طور مثال فوم كه سير معني ميدهد و از خاندان پياز است گندم ترجمه شده است .!
سال ٢٠١٩ بود كه سه جزء اول به چاپ رسيد و به دسترس علاقمندان قرار گرفت . سه جزء اول به استقبال نهايت گرم مسلمانان قرار گرفت و اصرار كردند كه بايد كار اين تفسير دوام كند و عزيزان از چهار گوشه جهان وعده كردند كه در چاپ بعدي هم سهم ميگيرند . بلي چاپ تفسير يونس از طرف مردم ما  تمويل شد كه من از حمايه و پشتيباني مردم مسلمان ما در سر تا سر جهان سپاسگزارم كه من را تنها نگذاشتند .  همچنان عزيزان پيشنهاد كردند كه  چاپ جديد با قطع و صحافت  زيبا  از نگاه پشتي ، كيفيت ورق بهتر و. حروف بايد برجسته تر به چاپ برسد. كه اين آرزو ها همه به مصرف مردم مسلمان و متعهد به قرآن برآورده شد . تفسير يونس ، تفسيري است كه جوابگوي نيازمندي. هاي ديني عصر حاضر است . از همه ذوات محترم. برادران و خواهران كه در چاپ اين اثر سهم گرفتند     صميمانه تشكر مي كنم و از برادر عزيز و  گرانقدرم  جناب انجنير احمد فريد حيدري در لندن. جهان سپاس دارم كه در ويرايش اين  تفسير  من را. زياد كمك كردند.
به زودي در آمازون به دسترس علاقمندان كتاب قرار ميگيرد . و چون  دوستدارن قرآن مجيد چاپ اين اثر را تمويل كرده اند يك تعداد به طور رايگان در اروپا ، امريكا ، كانادا و آستراليا  به حيث صدقه جاريه توزيع خواهد  شد .
فريد يونس
مفسر  تفسير يونس
جزء اول تا ششم به اساس ايجابات و مقتضيات عصر حاضر

E508A6FF-6266-43E0-A70E-5FD3E4C62BD8.JPG

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا