چهره هاخبر و دیدگاه

با ايديولژي “دوق ” مصالحه نكنيد

 

به همه حركت هاي سياسي ، انجمن هاي سياسي و فرهنگي و انجمن هاي حقوق بانوان و حقوق بشر !
به اساس ساخت و بافت هاي كه خليل زاد براي آوردن يك گروه تروريستي كرد و كشور را دو دسته به طالبان يك گروه تروريستي كه بيست سال مردم بيگناه را به قتل رسانيد تسليم كردند.
چون مردم افغانستان واقعا از جنگ خسته شده اند يك عده ميخواهتد آزادي هاي فردي و سياسي مردم را مصالحه كنند. من شديد مخالف جنگ هستم زيرا جنگ در افغانستان راه حل نيست و اما به رسميت شناختن طالبان هم به نفع مردم رنجديده و ستمديده افغانستان نيست .
ما بايد از طريق قلم و گفتار و رابطه با سازمان هاي حقوق بشر و ملل متحد آزادي از دست رفته اي افغانستان را  به دست بياوريم . مردم هر روز فرار ميكنند . تجارت نيست.  دختران از آموختن علم و معرفت محروم شده اند . در بعضي مناطق نسل كشي صورت گرفنه است و وضع كشور زياد تر به وخامت گرايده است
از  همه ارگان هاي سياسي و فرهنگي و نهاد هاي حقوق بشر خواهش مي شود تا در صدد مصالحه با طالبان نباشند و ما نبايد با يك گروه قاتل و تروريستي همكاري كنيم و يا به رسميت بشناسيم.
ما بايد براي يك حكومت اسلامي معتدل كه دين بالاي مردم تحميل نشود و حقوق شهروندي در افغانستان تامين شود مبارزه كنيم .
ما ميخواهيم زن و مرد افغان از حقوق مدني مساوي برخوردار باشند .
ما ميخواهيم كه مذاهب در افغانستان در مقابل قانون و مردم همه به ديد مساويانه نگريسته شود.
ما مبخواهيم كه همه اقوام برادر و برابر باشد .
ما ميخواهيم كه دين بالاي مردم تحميل نشود .
هدف از حكومت اسلامي معتدل يا دموكراسي اسلامي امنيت تام مردم ، اقتصاد قوي  كه به اساس ارزش هاي اسلامي تدوين شده باشد و آموزش و پرورش براي همه ملت است نه تحميل دين .
براي اينكه ما از جنگ خسته شديم نبايد همه كرامت انساني و آزادي هاي خود را به يك گروه قاتل و تروريستي مصالحه كنيم. از نگاه سياسي طالبان يك واقعيت سياسي نيست چنانچه كمونيستان يك واقعيت سياسي نبودند. طالبان به موافقه و حتي كمك ايالات متحده امريكا به قدرت رسيدند و ايديولوژي “دوق” ( ديوبندي وهابي قومي) را بالاي مردم تحميل مي كنند .
ميدانم كه راه مبارزه كه جهان از افغانستان رو گشتانده مشكل است و اما خدا حق نام دارد و نظر خدا جانب ملت مظلوم افغانستان است .
زنده باد افغانستان آزاد !
فريد يونس
٢٢ سپتامبر 2021

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا