خبر و دیدگاه

اوضاع افغانستان و دسيسه سعودي

مسئله افغانستان  در همان فارمول مثلث گناه كه قبلا نوشته ام شامل است و عبارت از  دسيسه يكجايي امريكا ، عربستان سعودي و پاكستان است . مسئله حكومت موقت  از يكسال قبل به اينسو در امريكا مطرح بوده است كه اگر به ياد داشته باشيد جناب استاد سيرت را ميخواستند در راس آن قرار دهند . طرفداران استاد سيرت درين زمينه با  مردان كانگرس  امريكا به تماس بوده اند . من اين دسيسه را از همان اول  تقبيح كردم .
عزيزان من
طرح حكومت موقت حتي قبل از آمدن آقاي ترمپ  در امريكا بحث شده است و يك موضوع نو نيست . اگر به ياد داشته باشيد طالبان هم از استاد سيرت  حمايه و پشتيباني كرده بود و من درين مورد يك مضمون نوشتم.
آگاه باشيد با همه مخالفت هاي كه در مقابل غني است، حكومت موقت يك دسيسه بزرگ است بر عليه افغانستان  و  راه حل سياسي نيست. پاكستان تنها   چيزيكه از عربستان ديكته ميشود پول ميگيرد و در عمل  ميخواهد پياده كند.  چنانچه در دوران جهاد از افغانستان يك گاو شيري بزرك براي خود ساخته بود. با همه كمي و كمبودي كه حكومت افغانستان دارد مردم افغانستان. بايد بدانند كه عربستان  از متحدين ايالات متحده امريكاست  و ميخواهد طالبان را از طريق حكومت موقت  به قدرت برساند.  در علوم سياسي يك ضرب المثل مشهور در مورد دموكراسي گفته شده  است كه انگليسي آن  چنين است:
“The cure for the ills of democracy is more democracy “
يعني علاج بيماري هاي دموكراسي زياد تر دموكراسي است.
غني يك شخص است و امروز است و فردا ني. اما افغانان بايد و بايد همين دموكراسي را تقويه كنند و با تفسير درست  و حقوقي اسلام دموكراسي اسلامي را  جايگزين كنند و خود شانرا از چنكال طالب  و وهابي ها نجات دهند. پاكستان يك آله است در دست روش هاي سياسي عربستان سعودي به كمك امريكا . هرگز فريب نخوريد و حكومت فعلي را با همه اشتباهات كه غني كرده است حمايه كنيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا