خبر و دیدگاه

صالح استعفا کرد؛ غنی هیچ کاری را به هدايت او انجام نداد

وزیر دولت در امور اصلاحات بخش امنیتی افغانستان اعلام کرد از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

امرالله صالح در صفحه رسمی فیسبوکش نوشته است: من از سمت وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی و رئیس بورد عالی نظارت برتعینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی خودم را مستعفی می‌دانم.

بی‌بی‌سی گزارش داد: او دلیل استعفایش را ننوشته است، اما در ادامه پیامش نوشته که به‌زودی دلایل و عوامل این تصمیمش را به همه توضیح خواهد داد.

او نوشته است: می‌دانم سوالات زیادی در اذهان شما ایجاد خواهد شد. با مدنظرداشت حرمت به اسرار امنیتی و مصلحت های مهم ملی تلاش خواهم کرد که دلایل و عوامل این تصمیم خویش را بزودی در خدمت تان توضیح دهم.


تحلیل: هارون نجفی‌زاده، بی‌بی‌سی

آقاى صالح از همان سه ماه پيش با ترديد و دودلگى در پى تندترين انتقادها از سياست‌ها و برنامه‌هاى امنيتى و دفاعى دولت وارد شد؛ به اميد اينكه بتواند بخشى از امور نظامى افغانستان را ساماندهى كند.

اشرف غنى هرچند نام و نشان معتبرى به رئيس پيشين امنيت ملى افغانستان كه هواداران زيادى در دنياى مجازى دارد و جريان روند سبز را هم رهبرى مي‌كند، اعطا كرد، اما در اين مدت هيچ تغيير و تبديل اساسى در پرسونل و پاليسى امنیتی افغانستان به هدايت اقاى صالح انجام نشد.

برعكس، اوضاع كه رفته رفته بدتر شد و فشار افكار همگانى به ويژه پس از تظاهرات خونين اخير شديدتر شد و امرالله صالح با پرسش‌های بنيادى در باره بودنش در دولت رو برو شد.

كار كردن در دولت درگير شديدترين جنگ و با رئيس جمهورى كه می‌خواهد تمام امور از زير نظر مستقيمش بگذرد، ظاهرا براى آقاى صالح آسان نبود.


امرالله صالح، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان و از منتقدان حکومت وحدت ملی ۳ ماه پیش بر اساس فرمان مستقیم ریاست جمهوری به عنوان وزیر دولت در اصلاحات امور امنیتی و تعیین افسران ارشد نیروهای دفاعی و امنیتی افغان منصوب شد.

انفجارهای اخیر کابل انتقادات فراوانی را نسبت به عملکرد چهره‌ها و دستگاه‌های امنیتی دولت افغانستان در پی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا