اخبار

ميدويديف: روسيه در حوزه نظامي با ناتو همكاري نمي‌كند

russian_president

به نقل از خبرگزاري “ريانوواستي “، “دميتري ميدويديف “، رئيس جمهور روسيه، در گفت‌و گو با يكي از رسانه‌هاي ايتاليايي اظهار داشت كه روسيه آمادگي دارد در زمينه مبارزه با تروريسم در افغانستان با ناتو همكاري كند، اما نظاميان خود را به اين كشور اعزام نخواهد كرد.
دميتري ميدويديف اظهار داشت: اگر صحبت از اوضاع افغانستان باشد، آن گاه ما حتما آمادگي همكاري با نيروهاي ناتو را داريم البته نه در زمينه‌هاي نظامي.
رئيس جمهور روسيه خاطر نشان كرد كه نيروهاي نظامي روسيه در حال حاضر تنها مي‌توانند براي دفع تهاجمات خارجي، تجاوز به زندگي و سلامت شهروندان روسيه و همچنين دفع حملات تروريستي استفاده شوند.
به گفته وي، طي سفر دو روزه اوباما به روسيه، آنها در خصوص مسئله ترانزيت نظامي به افغانستان از طريق خاك روسيه مذاكره خواهند كرد.
به عقيده ميدويديف، موفقيت در افغانستان تنها با كمك نيروهاي نظامي امكان پذير نيست.
رئيس جمهور روسيه با رد راه حل هاي نظامي براي بهبود اوضاع افغانستان اظهار داشت: بايد سيستم سياسي افغانستان را دوباره احيا كرد و در آنجا جامعه‌اي امروزي ساخت، اما با در نظر گرفتن ويژگي‌هاي افغان‌ها. بايد با مواد مخدر در اين كشور مبارزه كرد و شغل هاي جديد ايجاد كرد. تنها با اين روش مي توان بر تروريسم پيروز شد و به همين دليل ما مي خواهيم در اين راستا، در حد امكان نيروهاي خود را به كار گيريم.
ميدويديف همچنين با يادآوري ملاقات چندي پيش خود با روساي جمهور افغانستان و پاكستان در “يكاترينبورگ ” روسيه، نقش مسكو را به عنوان همسايه اي نزديك، در حل مسائل دو كشور بسيار مهم و غير قابل انكار توصيف كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا