خبر و دیدگاه

دكتور عبدالله شايسته ترين شخصیت براى احراز مقام رياست جمهورى اسلامی افغانستان

 

دى شيخ با چراغ همى گشت گرد شهر

كزديو و دد ملولم و انسانم آرزوست

زين همرهان سست عناصر دلم گرفت

شير خداو رستم دستانم آرزوست 

 

نامزدى دكتور عبدالله براى پست رياست جمهورى اسلامى افغانستان از جانب جبهۀ ملى، در واقع يك تصميم خردمندانه، هوشيارانه، همسو با منافع ملى و مطابق با خواست قاطبۀ ملت مسلمان افغانستان بود.

دكتور عبدالله با خصايص فردى، اجتماعى، سياسى و مديريتى و با گذشتۀ روشن و پرافتخارى كه دارد، بدون مبالغه و اغراق يكى ازشخصيت هاى سياسى برجسته و كم نظير تاريخ افغانستان بوده، براى رهبرى و قيادت مردم رنج ديده وزجركشيدۀ افغانستان در شرايط كنونى شايسته ترين و مناسب ترين شخص مى باشد.

دكتور عبدالله ازلحاظ فردى، انسانى است مؤمن، پرهيزگار، مجاهد، متعهد به آرمانهاى اسلامى و جهادى، وارسته، فرهيخته، تحصيلكرده، داراى هوش و استعداد سرشار و همت بلند، صادق و صريح، صميمى وجذاب. او درعنفوان جوانى براى دفاع از حريم مقدس وطن در برابر قواى اشغالگر خارجى، درخط خطير جهاد و شهادت گام گذاشت و به سنگرجهاد آزادى بخش مردم افغانستان پيوست و همگام با قهرمان ملى افغانستان احمدشاه مسعود(رح) در كوره هاى مبارزه وجهاد همچون فولاد آبديده شد.

از نگاه  مالى فردى است پاك و بى آلايش. نه سرمايه اى از بيت المال اندوخته ونه قصرى براى خود ساخته، بلكه تا هنوز در خانۀ پدريش با قناعت و مناعت زندگى مى كند. زمانى كه فرعون آباد قارون پور را سردمداران كشور مانند ميراث پدرى بين خود تقسيم مى كردند سهمى هم براى دكتور نیز درنظر گرفتند، اما وى از قبول آن سرباز زد و نخواست كه كارنامۀ درخشان اسلامى و جهاديش را با متاع زودگذر دنيوى خدشه داركند.

ازمنظرسياسى وادارى، دكتورعبدالله، شخصيتى است، پخته و با تجربه، پركار و زحمتكش، عملگرا و واقع بين، مدير و مدبر، قاطع و صريح، شجاع وجسور، تيزبين و دور انديش، با اراده و با ابتكار، داراى قدرت تصميم گيرى سريع و صحيح، اهل مشوره و دارندۀ ديدگاههاى استراتژيك. كارنامۀ درخشان او چه دردوران جهاد و مقاومت و چه در دوران سازندگى به عنوان وزير خارجه، گواه روشن براين مدعاست. وزارت خارجۀ افغانستان شايد در تاريخ خود مردى را با اين شايستگى و وارستگى و لياقت نديده باشد.

شركت فعال او درمبارزات آزادى بخش بر ضد قواى خارجى تحت فرماندهى مسعود كبير و زندگى نزديك او با همۀ اقشار و گروهها در حالات صلح و جنگ شكست و پيروزى، اورا به يك سياستمدار ملى و محبوب تبديل كرده است. درعرصۀ خارجى و بين المللى كار و فعاليت او چه به عنوان نمايندۀ قهرمان ملى و سخنگوى جهاد و مقاومت و چه در چوكات وزارت خارجه اورا به يك ديپلومات متخصص و حرفه يى، آگاه از رمزوراز سياست و برخوردار از اعتبار و وجهۀ جهانى و بين المللى ساخته است.

اولويت هاى كارىِ كه دكتورعبدالله براى برنامه هاى آينده اش اعلام نموده، نيز برخاسته از اراده و آرمان اكثريت مطلق مردم افغانستان است. وى آوردن يك نظام اسلامى معتدل و دور از افراط و تفريط، تعديل قانون اساسى، صدارتى ساختن نظام و انتخاباتى كردن واليان و شهرداران، تأمين امنيت و انكشاف متوازن را در صدر اولويت هاى خويش قرارداده است. اين در حقيقت آرزوهاى ديرينۀ مردم ماست كه اكنون بر  زبان دكتورعبدالله جارى شده است.

بنا بر آنچه در بالا گفته آمديم، مى توان با جرئت و قاطعيت نتيجه گرفت كه، در شرايط پيچيده و بحرانى كنونى تنها سياستمدارى كه شايستگى قيادت ورهبرى كشور عزيزمان را دارا مى باشد، دكتور عبدالله است. آرى، تنها اوست كه به يارى خداوند مى تواند كشتى شكستۀ افغانستان را از ميان طوفان هاى سهمگين و گردابهاى خطرناك و از درون امواج اشك و خون به ساحل امنيت و پيروزى و بهروزى برساند.

دكتورعبدالله يگانه كسى است كه با روابط گستردۀ كه به همه اقوام و اقشار و گروههاى افغانستان دارد، مى تواند سبب وفاق ملى و وحدت و يكپارچگى مردم ما شود، وبا كمكك پروردگار و پشتيبانى ملت راه حلى براى خروج قواى بيگانه از خاك كشور پیدا نموده، امنيت و آرامش را به وطن بازگرداند، و بدین ترتیب افغانستان را از ننگ وابستگى رهانیده، با برنامه هايى انكشافى و عادلانه، فقر و درماندگى، ظلم و جهل، فساد و مافياى مواد مخدر را ريشه كن نماید، و غرور و حيثيت و وقار افغانها را در صحنۀ ملى و بين المللى باز گردانده، کشور را به شاهراه ترقى وكمال رهنمون گردد.

دكتورعبدالله با ايمان قوى، مناعت طبع و همت بلندى كه دارد هيچگاه فريفتۀ زرق وبرق چوكى وقدرت نخواهدشد، و هيچگاه برسر استقلال و حيثيت وطن با بيگانگان معامله نخواهد كرد. او همچنانكه خودش اظهار داشت، «خريدنى نيست» و هرگز در برابر زر و زور فروخته نخواهدشد، زيرا وی همانگاه که  به سنگر جهاد پیوست، خود را براى همیشه به خدا فروخته بود. « إنَّ اللهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِيْنَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّة = خداوند جانها ومالهاى مؤمنان را در برابر بهشت خريده است. » (سورۀ توبة: آيۀ111)

رأى دادن به داكتر عبدالله در واقع رأى دادن به ارزش هاى اسلام  و آرمان هاى مجاهدين، و رأى دادن به استقلال، امنيت، پیشرفت و سربلندى افغانستان است.  
 
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا