خبر و دیدگاه

نامه در مورد افغانستان در مسیر تاریخ و اتهامات غرض الود‎

نامه یی از داکتر دنیا غبار به ارتباط ملت افغانستان، خطر اجیران استعمار، و حمله بر تاریخ مردم:

جناب دانشمند محترم اقای عبدالله،
باور دارم که شما کوشیده اید بنابر قانون ژورنالیستی بیطرفانه قضاوت نمایید، و چون نمیدانم که آیا شما شاهد گذارشات گذشته در افغانستان به چه سن و سال بوده اید، گفتار شما را بنا بر صدق باور شما  قضاوت کرده و برای روشنایی انداختن به حقایق و اهمیت دانستن آن به ارتباط سرنوشت وطن زخم خورده ما نکات ذیل را ذکر میکنم:
اول-
میدانم که شما از فضای مختنق سیاسی امروزی آگاهید  که مبتنی بر پلان های فعلی استعمار ی برای امپریالیسم (در منتهای فساد آن ) موقعیت جغرافیایی افغانستان رول عمده یی را بازی می‌کند . سیاست استعمار این است که افغانستان از داخل شکسته و ملت برضد همدیگر  شده و طعمه نیم جانی باشد که حکومت دلقکی دست نشانده استعمار به آسانی پا کوبد و برای باداران خارجی مشکلی تولید نکند. ملت متحد افغانستان بریتانیا را سه بار از خاکش بیرون کرد و اتحاد شوروی را بیرون راند.  و حالا سیاست خاینین خارجی و اجیران داخلی شان این است که ملت به جان هم افتاده و تاریخ اصلی حقایق افغانستان که دوست و دشمن، اتحاد و پیروزی ملت، و سیاست کثیف استعمار  را با تحلیلات و ارتباطات داخلی و خارجی آن تشریح داده و به حیث چراغ همیشه روشن واقعیت راه آینده و خطرات ممکنه و سیاست حیله گران را روشن نگه میدارند، مغشوش سازد!  قوت و آزادی وطن ما در اتحاد آگاهانه و دانش از تاریخ واقعی گذشته است! به این اساس پلان استعمار این است که اجیران شان ملت را پارچه پارچه کرده، افتخارات شان را نابود کرده، و عناصر نوکر و فاسد را با ظاهر  قلابی به قدرت نگه دارد . باید دانست که هر فردی که کوچکترین قدم برای تجزیه و تخریب اتحاد افغانستان به هر نامی که باشد، بردارد، تاریخ حقیقی او را خاین ملی و جیره خوار امپریالیسم تلقی خواهد کرد!
دوم-
غبار از ابتدا تا آخر در حیات پرمشقت خود همیشه برای اتحاد ملت و بر ضد استعمار و استبداد و ارتجاع مجادله کرده است . غبار جوان روزنامه ستاره افغان را بر ضد استعمار  بریتانیا و برای وحدت و آزادی افغانستان نشر کرد.
هر گفتار، نوشته، و کردار شاد روان میر غلام محمد غبار در  سراسر حیاتش ، همیشه برای قدامت تاریخی کشور (اریانای باستان، خراسان دیروز،  افغانستان امروز) ، ملت افغانستان ، و بر ضد استعمار خارجی و استبداد داخلی بوده است!  هر فردی که این حقیقت را انکار کند بر اساس پلان های کثیف ارتجاع و باداران استعماری اش می باشد و او به هر نام و لقب مصنوعی که دست و پا زند بالاخره در محکمه مردم شریف افغانستان و تاریخ اصلی مردم رسوا خواهد شد!
سوم-
غبار هرگز ، در تمام طول حیات پرمشقت و زندگی پر از خطرات و تهدیدات و اتهامات خاینین و مزدوران دولت و استعمار ،  از ابراز حقیقت و کردار ملی و شرافتمندانه اش دستبردار نشد!
چهارم-
به دلیل اینکه شما از صداقت آقای لعلزاد حرف زده اید من تصور می‌کنم که شما شاید کتاب افغانستان در مسیر تاریخ را و یا تمام آثار او را شخصا نخوانده اید، و با احترام من در اخیر ای نوت لینک های کتاب را که خیلی به سهولت می توانید هر قسمت را برای حقیقت جویی بخوانید ضمیمه می نمایم، تا اتهامات خاینین اجیر روشن گردد.
پنجم-
به قول شادروان غبار استعمار  و حکومات دستنشانده و اجیران منفردش  از اصول «تفرقه انداز و حکومت کن» (مانند تفرقه های زبانی نژادی قومی قبیلوی و مذهبی و غیره) و استفاده می‌کنند! شادروان غبار می گوید تمام اقوام افغانستان شریف است واین حکومات و افراد هستند که خیانت می‌کنند .
بنابراین قوای استعماری همیشه تاریخ و فرهنگ یک کشور را تخریب می کنند تا نفاق اندازی بین مردم آن کشور آسان‌تر تطبیق شود به همین لحاظ است که نمایندگان قوای استعماری مثل آقای لعلزاد به غبار و تاریخ ملی وی اتهام نموده و به اصالت آن حمله می‌کند در حالیکه غبار عمرش را در زندان مشقت بار ، تبعید و حبس نظر بندی در خانه سپری کرد و حکومت خاین کتابش افغانستان در مسیر تاریخ را توقیف کرد .
حالا اقای لعلزاد ساکن بریتانیا آرام نشسته و بیشرمانه به غبار مرحوم تهمت زده و او را «جعلکار » و «مورخ درباری» خطاب می‌کند ؟ و ایا این فرد اجیر استعمار داخلی و استبداد خارجی ، مفتخوار و متملق خارجیان قابل دفاع است؟
ششم –
من از شما صمیمانه میپرسم که چرا درین زمانی که ملت ما پاشان و وطن ما زخمی و خونالود و حکومت ما دلقک و دستبوس استعمار گران است، اقای «پروفیسور » لعلزاد در محفوظیت خاک بریتانیا همه کار را گزاشته و به تاریخ متحد کننده و روشنی انداز ملی وطن زخمی ما تهمت میزند(بدون کوچکترین ثبوت ) و غبار وطنپرست و روشنی انداز را « جعلساز» می خواند… ؟؟؟حیف ! قضاوت نمایید!
و حالا، شما جناب محترم اقای عبدالله، من فکر می‌کنم که شما جوان دانا و روشنفکر و طرفدار حقیقت تلقی می‌شوید، با احترام خواهش می‌کنم  که لطفا این نامه ام را در اخبار جاودان نشر و وظیفه شریفانه خویش را انجام دهید.  تاریخ به روزنامه نگاران راستکار ، دقیق، بیطرف، و دانشمند و شجاع ضرورت دارد!

با احترام و آرزوی بهبودی شما در فضای عدالت، راستکاری، و شجاعت ژورنالیستی
داکتر دنیا غبار ، دختر و پیرو شادروان غبار

جلد اول افغانستان در مسیر تاریخ – فارسی دری -پی دی اف -دیجیتال
https://ia601001.us.archive.org/13/items/Jild1BWLOW/Jild1__BW_LOW.pdf

جلد دوم افغانستان در مسیر تاریخ – فارسی دری- چاپ اول – پی دی اف دیجیتال
https://ia800105.us.archive.org/16/items/AfghanistanIntheCourseOfHistoryVol2/Afghanistan_in_Course_of_History_Vol2_Mir_Gholam_M_Ghobar_MohsinPubs.pdf

جلد دوم افغانستان در مسیر تاریخ- انگلیسی – چاپ اول – پی دی اف دیجیتال
https://ia800107.us.archive.org/20/items/AfghanistanInTheCourseOfHistorybyGhobarVol2English/Afghanistan_in_the_course_of_history_Mir_Gholam_M_Ghobar_vol2__English.pdf

افغانستان در مسیر تاریخ (جلد اول و جلد دوم )— ترجمه پشتو  — پی دی اف –
http://afghandata.org:8080/xmlui/bitstream/handle/20.500.121۳۸/۲۰۰۱۲/azu_acku_ds369_4_ghain22_1393_v1_w.pdf

Sent from my


این ایمیل از فرم تماس در Jawedan: News, Opinion & Analysis (https://jawedan.com) ارسال شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا