خبر و دیدگاه

همایش شکوهمند و خاطره انگیز ۸۹ امین زادروز هنرمند منحصر بفرد معاصر افغانستان، استاد ناشناس در لندن برگزار شد

دیشب همایش شکوهمند و خاطره انگیز ۸۹ امین زادروز هنرمند منحصر بفرد معاصر افغانستان، استاد ناشناس در لندن برگزار شد.
شبی‌که عطر نسیم عرفان و معنویت با باران مهر انگیز و محبت آفرین موسیقی بستر حضور استاد را فراهم آورد تا ناشناس با نوای نی آشنای خویش به‌ما بگوید: که ای مردم غافل، من مصداق زندهٔ این بیت مرید و مرادم مولانا هستم که فرمود:
حاصل عمرم سه سخن بیش نیست
خام بُدَم، پخته شدم، سوختم
او دوشینه شب مهربانانه و خودمانی سخن گفت، عاشقانه برای وطن خواند و به حق دیشب یک افغانستان برای او کف زد و به‌احترامش به‌پا خاست.
تواضع، فروتنی، مدارا، خضوع و خشوع فقیرانه و عارفانه‌ی استاد ناشناس در شب زادروزش با حاضران درهمایش؛ حقیقتاً ستودنی و سزاوار تحسین است.
رفتار او از هرنوع تفرعن و تبختر و تکبر مبرا و منزه بود و من زمانیکه شکسته نفسی ستایش برانگیز او را به تماشا نشسته بودم؛ با خود می اندیشیدم که او حقیقتاً نماد موسیقی اصیل عصر تمدن طلایی خراسان بزرگست.
استاد ناشناس مصداق و نماد صادق این فریاد بلند خداوندگار بلخ مولاناست که فرمود:
پس زبان محرمی خود دیگرست
همدلی از همزبانی بهترست
او به‌واقع هنرمند ملی و فرزند صادق این سرزمین است که با کلک معجزه آسا و صدای سحرانگیزش، پیام آور مهر و محبت از قندهار به بلخ، از کابل به هریوا و از ننگرهار به بامیان می‌باشد.
استاد ناشناس با مهارت ستودنی از بحر بیکران فرهنگ زبان فارسی/دری و ادبیات پشتو، بسان غواص متبحر دانه های مروارید ناب را تقدیم جامعه‌یی می کند که در یک کلام قدرش را نمی دانند و به درستی درکش نمی نمایند.
بدون تعارف باید گفت که ناشناس هنوز ناشناس است و به تحقیق ناگفته های بسیار دارد، که شاید آنچه را او می خواهد فراتر از زبان ترانه و موسیقی به ما بگوید؛ هنوز در جامعه‌ی فلک زدهٔ افغانستان ظرفیت و بسترش فراهم نیست.
دراین برنامه اجرای تحسین‌برانگیز چند آهنگ مشهور استاد ناشناس توسط هنرمند آمریکایی، بانو سوزی میران بر شور و شعف مجلس افزود.
جا دارد تا از بانو منیژه نادری مسؤول امور رسانه‌ای و از آقای محمد امین بره‌کی مدیر برنامه های استاد ناشناس که به حق با مدیریت شایسته و برنامه ریزی درخور تحسین در تمام ابعاد در شکوهمندی همایش همت گماردند؛ قدردانی و سپاسگزاری نماییم.
Kan een afbeelding zijn van 8 mensen en tekst

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یک جهان سپاس ار بر گزارکنان ابن همایش بزرگ به مناسبت ۸۹ روز تولد هنرمند بزرگ سر زمین ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا