خبر و دیدگاه

اسلامی ساختن نام شهر ها

سکندر مقدونی هر جایی را که فتح می‌کرد شهری ویا بندری بنام خود آباد می‌نمود تا نشانی از قلمرو بزرگ او باشد . نگاشته اند که مقدونی بزرگ فرمان داد تا در مناطق همین چاریکار امروزی شهری بنام امپراتور بنا کنند و نامش را سکندریه بگذارند ، از این تاریخ کمابیش دوهزار وپانصد سال میگذرد ولی چاریکار سکندریه نشد .
امارت اسلامی افغانستان با تغییر نام شهر ها فقط یک هدف را دنبال میکند ، اسلامیزه کردن محیط زیست از نوع طالبی آن . پدر کلان ابو حنیفه را مسلمانان به بردگی گرفتند و به کوفه بردند و ابو حنیفه و پدرش را متولد کوفه نوشته اند ، بطور حتم او میدانست که عرب نیست و بر همین بنیاد از اسلام برداشت متعادل و میانه رو داشت .
نام اصلی او را نعمان بن ثابت بن زوطی نوشته اند و ابوحنیفه و امام اعظم به پسوند نامش در زمانی علاوه شده که بحیث یک دانشمند مسلمان از شهرت بزرگ برخوردار بود . استفاده از تخلص امام اعظم برای نامگذاری یک منطقه در حالی صورت می‌گیرد که قرائت اجتهادی او از اسلام هیچگونه همخوانی با قرائت طالبی ندارد .
یاد ما باشد که اگر امروز چاریکار به شهر امام ابوحنیفه تغییر نام داده بتواند ، فردا نوبت بغلان است تا به شهر امام قطیبه تغییر نام دهد و هرگاه این بدعت در چند کلان شهر جا افتاد روزی نوبت قندهار رسیدنیست تا بنام شهر ملا عمر یاد شود .
Geen fotobeschrijving beschikbaar.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا