خبر و دیدگاه

تفسیر یونس ‎‎

به زودی در آمازون بین المللی
با کمال افتخار و سپاس به درگاه  خداوند متعال به اطلاع شما عزیزان مومن و متعهد به قرآن مجید و ارشادات حضرت رسول کریم ( ص) رسانیده می شود که به زودی تفسیر قرآن مجید به نام “تفسیر یونس ” جزء اول تا ششم به أساس ایجابات و مقتضیات عصر حاضر به دسترس دوستداران علم و معرفت و اسلام شناسی قرار میگیرد .
از آنجایکه حضرت ابن عباس ( رض ) فرموده است که ” القرآن یفسر الزمان ” یعنی قرآن به عصر که زندگی می کنیم تفسبر می شود در تفسیر یونس برای فهم بهتر آیات مبارک از علوم امروزی مانند جامعه شناسی ، بشر شناسی ، علوم سیاسی ، روانشناسی و علوم انسانی و ساینس استفاده صورت گرفته است . همچنان در معنی آیات از نگاه ایتومولوژی ( واژه شناسی ) عربی قرآنی که مطلقا از زبان عربی مردمی تفاوت دارد ، در معنی آیات از نگاه زبانشناسی  بازنگری صورت گرفنه است تا معنی اصلی آیه پیشکش خواننده شود . طور مثال از نگاه زبانشناسی قوامون در گذشته سرپرست ترجمه شده است در حالیکه ما امروز می دانیم که قوامون یعنی با زنان به عدل و راستی رویه کنید . یا از نگاه نبات شناسی اشتباهات زیاد در ترجمه های قرآن مجید رخ داده است . طور مثال فوم که سیر معنی میدهد و از خاندان پیاز است گندم ترجمه شده است .!
سال ٢٠١٩ بود که سه جزء اول به چاپ رسید و به دسترس علاقمندان قرار گرفت . سه جزء اول به استقبال نهایت گرم مسلمانان قرار گرفت و اصرار کردند که باید کار این تفسیر دوام کند و عزیزان از چهار گوشه جهان وعده کردند که در چاپ بعدی هم سهم میگیرند . بلی چاپ تفسیر یونس از طرف مردم ما  تمویل شد که من از حمایه و پشتیبانی مردم مسلمان ما در سر تا سر جهان سپاسگزارم که من را تنها نگذاشتند .  همچنان عزیزان پیشنهاد کردند که  چاپ جدید با قطع و صحافت  زیبا  از نگاه پشتی ، کیفیت ورق بهتر و. حروف باید برجسته تر به چاپ برسد. که این آرزو ها همه به مصرف مردم مسلمان و متعهد به قرآن برآورده شد . تفسیر یونس ، تفسیری است که جوابگوی نیازمندی. های دینی عصر حاضر است . از همه ذوات محترم. برادران و خواهران که در چاپ این اثر سهم گرفتند     صمیمانه تشکر می کنم و از برادر عزیز و  گرانقدرم  جناب انجنیر احمد فرید حیدری در لندن. جهان سپاس دارم که در ویرایش این  تفسیر  من را. زیاد کمک کردند.
به زودی در آمازون به دسترس علاقمندان کتاب قرار میگیرد . و چون  دوستدارن قرآن مجید چاپ این اثر را تمویل کرده اند یک تعداد به طور رایگان در اروپا ، امریکا ، کانادا و آسترالیا  به حیث صدقه جاریه توزیع خواهد  شد .
فرید یونس
مفسر  تفسیر یونس
جزء اول تا ششم به اساس ایجابات و مقتضیات عصر حاضر

E508A6FF-6266-43E0-A70E-5FD3E4C62BD8.JPG

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا