خبر و دیدگاه

من ، ما نمیشود

تا حال چند بار در صفحات مجازی خوانده ام که من ، ما شویم . برای من این جمله که من ما شود بسیار مضحک است به دو دلیل
اول دلیل انسانی
دوم دلیل فرهنگی
دلیل انسانی این است که وقتی ما بگوییم من ، ما شود یعنی من منحیث یک انسان همه تفکر و اندیشه و ذهنیت خود را باید مصالحه کنم و گوسفندی دیگران را تعقیب کنم.  چنانچه این حالت گوسفندی شدید در کشور های اسلامی رواج دارد . شما باید به ذوق مردم زندگی کنید تا یک انسان نورمال شمرده شوید .
انسان یک موجود آزاد آفریده شده است و حق دارد برای خود تصمیم بگیرد و از عقل ، شعور ، استعداد ، ذکاوت و فطرت طبیعی که اساسا انسان به استناد فلسفه اسلامی با فطرت نیک خلق شده است نه بد ، استفاده کند . من میدانم که هدف از ما شدن اتحاد است که ما با متحد شویم تا ما شویم .  تکرار می نویسم که از نگاه انسان شناسی  ما شدن مشکل است زیرا شما نه می توانید خود تان باشید و این خلاف انسانیت است که من همه تفکر خود را کنار بگذرام ، طور مثال قسمیکه من جهان انسانیت را شناخته ام یا اسلام را شناخته مصالحه کنم برای اینکه به سلیقه و ذوق یک ملای وهابیت برابر نیست و یا به ذوق یک فرد سیاسی برابر نیست . می رویم در بخش فرهنگی من و ما
من چطور ما شوم وقتی به چشم سر می بینم که خواهر من ، دختر من ، مادر من و همسر من عین حقوق مدنی را ندارد و میخواهند تا تابع مرد باشد و من مرد سالاری را قبول کنم.
من چطور ما شوم وقتی به چشم می بینم که زبان مادری ما مصالحه شده است و وقتی من دانشگاه می گویم  به من تاپه خارجی بودن زده می شود .
من چطور میشود که ما شوم وقتی می بینم یک برادر خوانده هزاره من به خاطر هزاره بودنش تحقیر می شود .
من چطور ما می شوم وقتی یک دوست شیعه من به یک دیده ، مانند یک سنی دیده نمیشود .
ما وقتیکه ما می شویم که همه از حقوق شهروندی مطلق برخوردار باشیم در غیر آن وقتی هم وطن من به خاطر زبان ، مذهب ، نژاد و جنسیت  از من کمتر دیده شود من هرگز آرزو ندارم که من ، ما شوم . کسانی این ما کاذبی را قبول دارند که میخواهند با انگاشت های تبعیض و تعصب زندگی کنند و یا سیاسیون که با الفاظ چرب مردم را فریب میدهند و برای اینکه چند نفر را فریب دهند می گویند تعصب ندارند و اما وقتی سوال می کنی که وقتی تعصب نداری چرا نه می گویی که زن  و مرد از نگاه مدنی حقوق مساوی دارند ؟ چرا نه می گویی که ما شهروندی میخواهیم و همه اقوام با هم برادر و برادر است ؟ چرا وقتی که تعصب نداری نه می گویی که شیعه و سنی هر دو ، دو بال اسلام است و باید هر دو در مقابل قانون حقوق مساوی داشته باشند .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا